Mick

Afgelopen week ben ik op bezoek geweest bij Mick, een lief klein mannetje dat met 33 weken plots ter wereld kwam. Dit was voor de ouders natuurlijk even schrikken. Het was in het begin wel even spannend met de ademhaling. Deze moest goed in de gaten gehouden worden, maar verder is hij kerngezond!

Toen ik aankwam hadden papa en mama net te horen gekregen dat ze waarschijnlijk al het aankomend weekend naar huis mochten! Veel eerder dan verwacht! Als hij goed bleef drinken, mocht hij naar huis. Hier waren ze natuurlijk heel erg blij mee, aangezien ze toch al drie weken in het ziekenhuis zaten. Tijdens de shoot hebben we eerst wat knuffelmomentjes gefotografeerd. Daarna mocht Mick de fles en het leek wel of hij het goede nieuws had gehoord. Hij had vanaf het begin al enorme honger en dronk zijn fles dan ook gulzig op! In het midden van de shoot deden we zijn mutsje even af en daaronder zat een prachtige bos met haar verstopt! Als laatst hebben we nog wat foto’s gemaakt in zijn bedje, waarbij hij mij een brede glimlach gaf. Kortom een fijne geslaagde shoot. Papa en mama waren enorm blij dat ik via de Stichting hen een shoot aan kon bieden. Ik kreeg dan ook een hele grote doos Merci chocolade mee naar huis. Super lief!

Lieve Bert, Lonneke en Mick, ik hoop dat jullie zo snel naar huis mogen, dan kunnen jullie eindelijk als gezinnetje gaan genieten in jullie eigen huis. Heel veel sterkte, succes en vooral gezondheid gewenst!

Liefs, Malou

***************

De ouders:

Op 27-01-15 ben ik 33 weken en 1 dag zwanger, niets vermoedend dat wij die dag trotse ouders zouden worden van onze knappe zoon Mick. Wel had ik de avond ervoor wat buikpijn gehad maar verder niet bij stilgestaan dat dit wel eens een voorteken zou kunnen zijn. Ik werd s’nachts om 01:30 uur wakker met gebroken vliezen, we hebben de verloskundige gebeld en al snel waren we in het ziekenhuis waar ik weeënremmers kreeg toegediend via infuus en tabletten. Ook kreeg ik een spuitje voor de longrijping. Helaas was er geen houden aan en had ik al snel hele heftige weeën. Vol met zorgen en spanningen gingen mijn man en ik er voor en kwam Mick om 16:30uur ter wereld. En wauw wat was hij prachtig! Totaal verliefd! We mochten hem even snel vast houden waarna hij de couveuse in ging. Daar kreeg hij zuurstof en coffeïne ivm “dipjes” en antibiotica. Hij werd aan de monitor gelegd en kreeg een sonde. Zo heeft hij een aantal dagen in de couveuse gelegen. Het ging steeds beter met Mick en alles werd afgebouwd. Zo ging de zuurstof er eerst af en daarna mocht hij uit de couveuse. Al snel zijn we gaan “oefenen” met uit een flesje drinken, ook dit ging met de dag beter waardoor de sonde er op 13-02 uit mocht en ook werd Mick van de monitor af gehaald. Die dag was ook de dag dat Malou voor earlybirds ons op de foto kwam zetten! We hebben er enorm van genoten, na alle zorgen die we gehad hebben was dit een hele fijne dag in het ziekenhuis! En wat zijn de foto’s mooi geworden! Wij zijn Malou daarvoor heel erg dankbaar!! Ook het Earlybirdje is bij Mick erg goed in de smaak gevallen, hij knuffelt er elke dag mee! Inmiddels zijn we met z’n allen thuis en genieten we volop van elkaar! Mick drinkt en groeit goed, we zijn enorm trots op hem!

Groetjes Bert Mick en Lonneke

1. A Nabbe Steeghs
    A Nabbe Steeghs zegt:

Lieve Lonneke en Bert.Wat leuk om nu alles precies te weten hoe het gegaan is.Heel gedetailleerd.Nooit gehoord van Eaybirds foto. Vanaf nu vergeet ik het niet meer Complimenten voor de prachtige foto,s De zwart wit foto,s erg mooi .gr Jan en Annie Nabbe heel veel geluk met Mick xx

2. anja Bens Thomassen
    anja Bens Thomassen zegt:

Hoi lonneke, Bert en mick. Wow wat een mooie foto’s. En een heel mooi bijzonder verhaal. Ik ben ontzettend bij voor jullie dat jullie zo snel thuis zijn en er volop van genieten met z’n drietjes. En dat alles goed gaat met jullie. Groetjes anja.

3. janneke
    janneke zegt:

Lief zusje en zwager

Het was erg heftig maar gelukkig zijn jullie sterk! Jullie hebben een prachtige zoon en wij een prachtig neefje! Mick mag trots zijn op zo’n ouders!!
    Veel liefde en geluk samen!

Dikke knufff

4. Nelly Keukens-Tunnessen
    Nelly Keukens-Tunnessen zegt:

Hallo Lonneke, Bert en Mick. Wat een geweldig goed nieuws! Het geluk straalt van de foto’s af…Een mooie toekomst samen en alle geluk van de wereld!
    Harrie en Nelly Keukens

5. Nicole Janssen van Boxtel
    Nicole Janssen van Boxtel zegt:

Lonneke en Bert.

Wat een onwijs mooi en sterk mannetje is jullie Mick. Geniet van jullie ventje.

Groetjes Nicole

6. petra
    petra zegt:

Beste Lonneke en Bert,
    Het is jullie meer dan gegund om ouders te mogen zijn van dit wondertje. Fijn dat alles nu goed is. Lekker genieten en veel geluk.(jullie mam is zeker onwijs trots op jullie drietjes,ze kijkt vast mee op een mooie witte wolk. Gr Rob, Petra Demi en Lindi

7. Kristel
    Kristel zegt:

Met tranen in mijn ogen bekijk ik jullie foto’s en lees ik jullie vehaal. Het lijkt zo op het verhaal van mijn eigen Mick! Ruim drie jaar geleden is ons hetzelfde overkomen. Mickjes zijn echte vechtertjes!!! Geniet van jullie mannetje!

• Lonneke
      Lonneke zegt:

Hoi kristen,

Wat lief dat je reageert, en wat bijzonder dat het verhaal zo op dat van jullie lijkt.
      Inderdaad Mickjes zijn echte vechtertjes, hoe gaat het met jou zoontje?

Groetjes Lonneke