Merel & Bente prematuur geboren tweeling MCMA keizersnede

Merel & Bente

Merel & Bente prematuur geboren tweeling MCMA keizersnede

Al heel vroeg in de zwangerschap wisten we dat het behoorlijk spannend ging worden. We kregen een tweeling, en wel een heel bijzondere, een MCMA (eeneiige tweeling in 1 vruchtzak). Hierdoor was het ook allemaal heel spannend of ze wel geboren zouden worden. Vanwege de grote risico’s moest Maartje al met 28 weken opgenomen worden op de OHC, hier werden 2x daags CTG’s gemaakt om de conditie van de kindjes te monitoren.

In week 33 vond de geplande keizersnede plaats en werden Merel en Bente geboren. Wat een prachtige meisjes! En wat viel er een spanning van ons af, nog steeds was het spannend hoe ze het zouden doen, maar ze wáren er! Ze hebben 2 weken met z’n beiden in de couveuse gelegen en daarna nog even samen in een wiegje. Na 3,5 week goed groeien mochten ze met papa en mama mee naar huis. Thuis krijgen ze nog wel voeding via de sonde maar het drinken aan de borst en uit de fles gaat steeds beter.