Melle

Van de ouders
Onze kleine man Melle is geboren met 32 weken en drie dagen. Het is allemaal niet zo gelopen als we van tevoren hadden gedacht. Mama lag al ruim twee weken in het ziekenhuis voor zwangerschapsvergiftiging. Met haar ging het nog aardig, maar vanwege foetale nood, zichtbaar op het hartfilmpje, moest er zondag 5 november toch ineens een ‘geplande spoedkeizersnede’ plaatsvinden. Dat was even heel erg schakelen, want we zouden eigenlijk zelfs nog op dagverlof gaan die middag. En best wel paniek – dat was nog veel te vroeg! Gelukkig ging de procedure heel goed en kwam Melle krachtig huilend ter wereld.

Hierna volgde een aantal weken pendelen tussen het ziekenhuis en thuis, een dagelijkse enkele rit van zo’n 30 minuten die vooral mama erg zwaar viel na de operatie. Maar gelukkig doet Melle het steeds al super. Door zijn flinke geboortegewicht t.o.v. zijn leeftijd (mama heeft ook type 1-diabetes) kon hij bijvoorbeeld al snel goed op temperatuur blijven. Wat het langst duurt is het leren drinken aan de borst en uit de fles. Melle is inmiddels lekker met ons thuis, maar nog wel met een sonde.

We zijn stichting Earlybirds tegengekomen dankzij Wereld Prematuren Dag. Het ziekenhuis had voor alle prematuurtjes o.a. een korte fotoshoot geregeld. Dat vonden wij zo waardevol dat we ook een eigen moment nog hebben aangevraagd. Tineke is bij ons langsgekomen om foto’s te maken. Papa en mama voelen zich beiden allesbehalve fotomodellen (Melle daarentegen…!), maar de reportage verliep heel gemoedelijk en de camera was snel vergeten. De foto’s zelf zijn super geworden; hele waardevolle, tastbare herinneringen aan een erg intensieve periode. Heel erg bedankt Tineke en stichting Earlybirds!

1 antwoord