Melle

Melle prematuur geboren 28 weken

Een aanvraag voor het MMC in Veldhoven. Hier lag Melle. Een jongentje wat met 28 weken en 5 dagen was geboren. Samen met de ouders sprak ik af dat ik dinsdagochtend langs zou komen. De moeder mailde me nog dat de kans er wel in zou zitten dat Melle die week naar huis zou kunnen. Ik mailde de moeder dat ze me op de hoogte kon houden zodat ik misschien nog wat kon schuiven in mijn eigen planning zodat ook zij alsnog een reportage zouden kunnen krijgen.

De moeder van Melle mailde me maandagochtend. Melle zou de dag erna naar huis mogen. Ze mailde om te zeggen dat ze hierdoor de reportage af moest zeggen. Ze vond dat andere mensen hem verdiend hadden. Melle deed het namelijk zo goed dat hij naar huis toe mocht.

Super goed nieuws, maar als de kindjes niet meer in het ziekenhuis liggen kan ik namens Earlybirds Fotografie geen reportage meer maken. Ik vroeg aan de mama van Melle of ze niet kon overleggen met de verpleging of ik ook wat eerder zou kunnen komen. Ik zou dan alsnog een reportage kunnen maken. Normaal eindig ik met het buidelen en nu zou ik gewoon eindigen dat zij met zijn drieën het ziekenhuis uit zouden lopen. Ik vertelde de moeder dat dit geen probleem was en wij als stichting ook blij zijn als de kindjes gezond het ziekenhuis uit gaan.

De mama van Melle zou het met de verpleging overleggen en zou er op terug komen. Een nieuwe afspraak werd gemaakt, Melle mocht naar huis en zou nog een keer in bad gaan in het ziekenhuis voordat hij naar huis ging, en ik mocht hier bij zijn!

In het ziekenhuis aangekomen zag ik Melle en zijn ouders. De mama van Melle vertelde me dat ze een onbezorgde zwangerschap had gehad. Geen echte klachten, gewoon niets aan de hand. Op 12 mei kreeg ze wat last van haar buik. Ze vertelde me dat ze voelde dat de baby wat onrustig was. Ze is op de bank gaan liggen in de hoop dat de last wat zou zakken.

Op 13 mei is ze gewoon gaan werken. Die dag had ze opnieuw wat last van haar buik, ze dacht dat dit misschien een harde buik zou zijn. Na het werk is ze samen met de papa van Melle naar de stad gegaan. Ook hier bleef de mama van Melle last houden van krampen en besloot zij op de fiets terug naar huis te gaan. Ze dacht nog helemaal niet aan bevallen. Thuis aangekomen is ze weer op de bank gaan liggen. Op aandringen van de pappa van Melle heeft ze toch de verloskundige gebeld. Toen deze er was en uiteindelijk keek zag ze dat de mama van Melle al 5 centimeter ontsluiting had! Ze moest met spoed naar het ziekenhuis toe en de ambulance werd direct gebeld. Toen de mama van Melle in de ambulance lag ging het allemaal heel snel. De persweeën kwamen en kleine Melle liet niet op zich wachten. Tussen de aankomst van de verloskundige, het bellen van de ambulance, en de geboorte van Melle zat namelijk 37 minuten!

De bevalling was extreem snel voorbij. Helaas moest de mama van Melle nog naar de OK vanwege teveel bloedverlies. Melle had een pittige start met een spannende eerste paar dagen, maar was in goede handen van het MMC. Gelukkig heeft Melle het goed gedaan, en heeft hij vanaf die dag alleen maar stappen vooruit gezet. Trots vertellen de ouders van Melle me dat hij 1460 gram en ongeveer 37 cm lang was.

Eindelijk, vandaag mogen ze met zijn allen naar huis toe! Voor mij een iets andere reportage dan normaal maar niet met minder liefde gemaakt.

Melle je bent een super toppertje! Inmiddels heb je een aantal nachtjes thuis geslapen! Dank je dat ik op de valreep alsnog een reportage van jullie, namens stichting Earlybirds Fotografie mocht maken.

1 antwoord