Meike prematuur geboren met 34 weken, WKZ, sonde, vroeggeboorte, Diakonessenhuis, badderen

Meike

Door de fotograaf:

De grote zus van Meike kwam twee jaar geleden onverwachts op de wereld na een zwangerschap van 32 weken. Dat was voor de ouders de eerste keer dat ze in aanmerking kwamen met Stichting Earlybirds, die toen voor een mooie fotoreportage heeft gezorgd. Bij de zwangerschap van Meike werd alles scherp in de gaten gehouden.

Bij 32 weken leek het toch weer dat de bevalling eerder op gang zou komen. Met een ziekenhuisopname werd geprobeerd de tijd te rekken. Dat is 2 weken gelukt en toen vond Meike het toch echt tijd om de grote wereld te verkennen. Gelukkig verliep alles goed en mocht Meike als snel naar de medium care in het WKZ. Ook nu wilden de ouders graag een Earlybirdsreportage. Gelukkig waren en er net weer ziekenhuizen die de fotografen van de Stichting toelieten op de afdelingen. De afspraak was eerst gemaakt voor in het WKZ, maar Meike werd in de dagen daarop verhuist naar het Diakonessenhuis in Utrecht.

Voor mij, als fotograaf, weer de eerste reportage na de corona-lockdown. Het voelde zo goed om weer een mooie herinnering te maken voor deze ouders. Ook de verpleging liet merken blij te zijn ons weer te zien. Nu ik dit schrijf zijn net, een paar uur geleden, de nieuwe verscherpte coronaregels bekend gemaakt. Wat dit voor de Earlybirdsreportages gaat betekenen laat zich raden. Toch hoop ik gauw weer voor andere ouders mooi herinneringen te kunnen vastleggen.