Elif & Mina prematuur geboren met 29 weken, tweeling, MMC, CTG, keizersnede, sonde

Elif & Mina

Van de mama:

Op de eerste echo kregen we te horen dat het er twee waren. Tijdens de 20 weken echo kwamen we erachter dat de placenta oneerlijk werd gedeeld maar toch probeerden wij te genieten van de zwangerschap wat helaas niet heel lang heeft mogen duren.

In week 28 van mijn zwangerschap werd ik opgenomen in het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven en elke dag werden de baby’s gemonitord via de CTG scans.

In week 29 van mijn zwangerschap zijn onze één eeiige tweeling Elif en Mina met een keizersnede geboren. Wat was het spannend om je eraan over te geven dat je toch echt gaat bevallen. Twee prachtige kleine meisjes die meteen na de bevalling aan de snoertjes, draadjes, infuus en monitoren moesten. Dit was heftig om te zien, maar wat waren ze prachtig en sterk!

Na de geboorte van onze meisjes zijn wij in een wereld terecht gekomen die voor ons totaal onbekend was. Een wereld met heel veel zorgen, angst, verdriet en onzekerheid maar vooral het gevoel van trots wat heerste, trots op onze meisjes die we met veel geduld zo goed vooruit zagen gaan.

Ik had ons aangemeld bij de Stichting Earlybirds en al vlot kregen we een reactie van Christel de fotograaf, en werd er een afspraak gemaakt voor een fotoshoot. Ze heeft meegelopen met een klein stukje van onze dagelijkse routine en zag zo genoeg mogelijkheden voor mooie foto’s. Zo houden we aan deze stressvolle periode toch de mooiste herinneringen over. Hiervoor zijn we Stichting Earlybirds en de fotograaf erg dankbaar!

1. Emine
    Emine zegt:

Seher en Mehmet Ali,

Hier een berichtje van tante Emine.
    Gefeliciteerd met de geboorte van de twee lieve meiden Elif en Mina. Wat zijn ze prachtig, wat zijn ze mooi, ik smelt elke keer als ik ze zie❤️

Jullie zijn net als Elif en Mina toppers! Geniet van elk moment met elkaar ❤️

2. Sevgi
    Sevgi zegt:

Lieve Seher, gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine wonders. Wat een verrijking zeg, Mashallah twee kleine meiden.

Heel veel gezondheid gewenst. Geniet van elk moment met elkaar❤️

Liefs,

Sevgi (oude klasgenoot van de opleiding SJD)

3. Folker
    Folker zegt:

Beste Seher en Mehmet Ali,
    Wat zijn jullie rijk met twee prachtige dochters Elif en Mina. Wat mogen en kunnen jullie er nu van genieten. Erg leuk dat je mij dit stuurt. Ik wens jullie met elkaar heel veel plezier en levensgeluk toe.
    Vanaf 25 november ga ik met pensioen en hoop volgend jaar officieel afscheid te nemen. Mvgr. Folker

• Seher
      Seher zegt:

Beste Folker,
      Bedankt voor je berichtje.
      Elif is officieel ontslagen uit het ziekenhuis,maar Mina nog niet. We konden ervoor kiezen om met Elif naar huis te gaan, en met haar samen dagelijks naar haar zusje Mina.
      We konden er ook voor kiezen om 24/7 aanwezig te zijn in het ziekenhuis om voor Elif te zorgen aangezien zij niet meer onder de verantwoordelijkheid van het ziekenhuis valt.

Wij hebben ervoor gekozen om 24/7 aanwezig te zijn in het ziekenhuis.

Wanneer wij met zn vieren naar huis zijn, ben jij van harte welkom!

Liefs,
      Seher & Mehmet

4. Miriam
    Miriam zegt:

Lieve Seher en Mehmet,

Wat een mooie en knappe meisjes, zeker iets om trots op te zijn, en ook op jezelf.
    Heel veel kracht, gezondheid en liefde toegewenst❤️❤️