Mayla

Op 24 maart werd, na 35 weken zwangerschap, dit mooie meisje Mayla geboren in het ziekenhuis van Knokke, België. Iets meer dan een week later mocht ik naar haar toe om foto’s van haar te maken. Het was een beetje een mijlpaal-dag! Mayla had namelijk net haar geboortegewicht van 2,240 kg opnieuw gehaald en zelfs met 5 grammetjes overschreden.

Ze doet het prima, de enige reden waarom ze nog in het ziekenhuis dient te verblijven is haar gewicht, met 2400 gram mag ze naar huis. En moet het gezegd dat de ouders heel erg uitkijken naar dat moment? Ik was dan ook heel erg blij voor ze als ik zag hoe vlotjes het hele flesje naar binnen ging 🙂

De mama van Mayla meldde zich aan via de site van Earlybirds, helaas was de stichting nog niet gekend in het Belgische ziekenhuis en werd aanvankelijk een beetje weigerachtig gereageerd op de vraag van de mama of er een fotograaf mocht langskomen, uiteindelijk werd er toch toestemming gegeven en werd mijn komst als fotografe zelfs op enig voorzichtig enthousiasme onthaald 😉

En Mayla is een heldin, ze heeft met haar 2245 grammetjes het pad vrijgemaakt voor de stichting Earlybirds in België zodat we ook hier van betekenis kunnen zijn voor ouders van te vroeg geboren kindjes.

Ik voelde me, als fotografe, alvast heel blij dat ik dit mooie meisje mocht ontmoeten én ook een ietsepietsje schuldig dat ik wél de kamer in mocht terwijl de opa alleen maar van door het raampje naar zn kleindochter mocht kijken. Ik hoop dat je haar snel in je armen mag houden opa!

Liefs,
Marijke

**************************

De ouders:

Vrijdag was ik (mama van Mayla) wat zenuwachtig voor de shoot. Misschien ook omdat het in Knokke nieuw was en hoe de reacties zouden zijn…

Toen jij (Marijke, fotografe voor earlybirds) er was, was ik al snel op mijn gemak en heb het proberen los te laten en wou er iets moois van maken voor ons als gezinnetje. Jammer dat papa er niet bij kon zijn maar hij is super trots op de mooie foto’s!  Ik hoop dat nu meer gezinnen in België dit kunnen doen want earlybirds is zo’n mooie stichting en de eerste fotos van je baby blijven je toch bij. Iedereen reageert ook leuk op haar mooie knuffel en het verhaal er achter raakt de zusters. Ik zal nog vaak aan jullie mooie werk denken.

Liefs, Vanity, mama van Mayla.