Mats, Zara en Jula prematuur geboren met 27 weken en 6 dagen, drieling, Isala Zwolle, weeen, nicu, UMCG, ZGT Almelo, sonde, badderen

Mats, Zara & Jula

Van de ouders:
“Vier jaar heeft het geduurd voordat we zwanger mochten raken. Op 23 april hadden wij de eerste echo, enorm spannend! Tijdens deze echo kregen we te horen dat we zwanger waren van een drieling! Een embryo had zich gesplitst. Wat waren we blij maar ook ergens bezorgd omdat een drieling zwangerschap best wat risico’s met zich meebrengt.

De zwangerschap verliep dan ook niet zorgeloos. TTTS lag vaak om de hoek en met 25 weken werd ik opgenomen vanwege dreiging van een vroeg geboorte. 2 weken heb ik in Isala in Zwolle gelegen. Op maandag 31 augustus mochten we naar huis omdat mijn buik rustig bleef. Dinsdag ochtend 01 september werd ik thuis wakker met weeën. Terug naar het ziekenhuis. Omdat op dat moment de NICU vol lag, zijn we over geplaatst naar het UMCG in Groningen. Daar zijn onze drie kindjes uiteindelijk zondag 6 september geboren met een termijn van 27+6. Wat waren ze enorm klein!

Een enorme spannende tijd gingen we tegemoet, maar al heel gauw bleek dat onze kanjers enorm sterk zijn! Ze hebben zeker wat tegenslagen gehad, maar over het algemeen doen ze het super goed!

Na 10,5 week in het ziekenhuis mochten onze kanjers 19 november naar huis. Wat hebben we naar deze dag uitgekeken, nu kunnen we thuis verder gaan genieten!

——————-

Van de fotograaf:

Op woensdag 18 november 2020 stap ik met mondkapje het ZGT Almelo binnen voor een wel heel speciale reportage. Ik mag namelijk een drieling fotograferen! En wat ben ik blij dat ik welkom ben in het ZGT en dat ik deze reportage mag verzorgen voor de ouders.

In de hal word ik hartelijk ontvangen door Rianne, de mama van de kleintjes. En zij neemt mij mee naar de kamer waar ze liggen. Ze hebben al een hele wereldreis gemaakt, deze drieling. Ze zijn geboren in het UMCG in Groningen, vervolgens zijn ze overgeplaatst naar het Isala in Zwolle, daarna door naar het MST in Enschede en nu liggen ze dus in het ZGT in Almelo. En Rianne vertelt me heugelijk nieuws, want ze mogen morgen naar huis, ik ben dus nog net op tijd!

Als ik de kamer binnen kom, worden de kindjes in 1 wiegje gelegd. We gaan namelijk naar een andere kamer. De verpleegster heeft met mij meegedacht en op die andere kamer is een badeiland en de kamer is veel lichter, waardoor ik beter kan fotograferen. Hoe fijn! Eenmaal op de ‘nieuwe’ kamer, gaat het hele badproces beginnen. Mats wordt uitgekleed en gaat in bad, ondertussen wordt Zara uitgekleed en als Mats klaar is, gaat Zara in bad. Mats wordt ondertussen aangekleed, Zara ligt heerlijk relaxed in bad en dan wordt Jula vast uitgekleed. Ik heb het gevoel dat ik me in drieën moet splitsen om alles vast te leggen, maar het is gelukt. Het aankleden is ook een heel proces, mama neemt Jula voor haar rekening, papa Zara en de verpleegster Mats en zo zijn ze alle drie tegelijk klaar! Onder het aankleden hebben ze ook al wat gedronken, want een badje maakt je hongerig. Ze worden alle drie weer in het wiegje gelegd, waarna we terug gaan naar hun eigen kamer. Daar leg ik nog even alle details vast en papa geeft Jula en Mats het restant van de voeding en mama neemt Zara voor haar rekening. En dan is het voor mij tijd om afscheid te nemen.

Lieve Michiel en Rianne, wat fijn dat ik dit voor jullie mocht vastleggen. En lieve Mats, Jula en Zara, wat zijn jullie prachtig! Wat heerlijk dat jullie nu lekker met z’n allen naar huis mogen. Geniet er van met elkaar. Ik wens jullie alle liefde en geluk toe!”

Lieve groet,
Anouk Masselink

1. Diane
    Diane zegt:

Prachtig! De eerste drie kindjes die ik mocht verzorgen op de neonatologie van ZGT! Wat een mooie kindjes en prachtouders! Alle geluk toegewenst!

2. Evelien
    Evelien zegt:

Via Karin mocht ik jullie apps mee lezen. Wat is er de afgelopen maanden veel gebeurd.
    En dat alles resulteerde in drie prachtige kinderen.
    Heel veel geluk voor jullie alle 5.
    Groetjes Evelien.
    (schoonmoeder Karin)

3. J van den Brink
    J van den Brink zegt:

Wat hebben wij de afgelopen maanden mee mogen genieten via Karin. De spannende maar zeker ook de mooie momenten. Wat een 3 prachtige kinderen hebben jullie en wat een doorzetters. Ook voor jullie als ouders petje af! Wij wensen jullie een prachtige toekomst samen. Heel veel mooie en liefdevolle momenten gewenst! Groeten Jeroen Jolanda Luuk Coen en Noor (schoon)familie van Karin en Michiel

4. Janny van Roodw
    Janny van Roodw zegt:

Lieve Rianne en Michiel,
    Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige kindjes! ook wij werden natuurlijk door Karin op de hoogte gehouden, er werd ook in Almelo erg met jullie meegeleefd. Wat heerlijk dat jullie nu eindelijk samen thuis zijn. Heel veel geluk samen, groetjes Jan en Janny van Roode.