Mace prematuur geboren met 28 weken en 6 dagen, Gelderse Vallei, hoge bloeddruk, zwangerschapsvergiftiging, Hellp, Radboud, keizersede, borstvoeding, buidelen, sonde

Mace

Van de ouders:

De zwangerschap liep anders dan verwacht.. Op een donderdag avond had ik enorme last van pijn in m’n bovenbuik. Die pijn was het begin van onze rollercoaster. In het ziekenhuis had ik een veel te hoge bloeddruk en lieten m’n bloedwaarden zien dat ik zwangerschapsvergiftiging met HELLP had. Die zelfde avond werd ik overgebracht naar het Radboud UMC Nijmegen en werden wij ouders voorbereid op de komst van ons kleine mannetje en dat met 25 weken en 1 dag zwangerschap. In het ziekenhuis kregen we gesprekken met de kinderarts en lag de keuze bij ons of we deze rollercoaster door wilde laten gaan. JA we geven ons mannetje niet op! Dag in dag uit was het spannend of alle bloedwaarden van mij stabiel genoeg waren om een dag extra te kunnen blijven liggen en of de CTG goed genoeg was. Het was en nog steeds is het een emotionele rollercoaster.

Na 3,5 week ziekenhuis en 28 weken en 6 dagen zwangerschap was het zover en werd MACE met een keizersnede ter wereld gebracht! Ieniemienie dat je was 36 cm lang en 925 gram woog je. Verliefd waren we op het eerste gezicht, maar de zorgen zijn groot. Zuurstof is een hulpmiddel die je nog hard nodig hebt vanwege je onrijpe longen, maar stapje voor stapje kom je dichterbij huis! Wat zijn we blij je in onze armen te mogen sluiten! En wat zijn we trots op onze krachtige kanjer Mace!?

Ontzettend blij waren we met onze fotograaf Chantal van Earlybirds! Ze heeft momenten vast weten te leggen die we voor altijd terug kunnen kijken!
Groetje Peter & Iris

———————–

Van de fotograaf:

Voor het eerst sinds een lange tijd mocht ik weer op pad voor Stichting Earlybirds. Ik mocht naar het Gelders Vallei in Ede waar ik de trotse ouders van Mace ontmoet bij de ingang. Op weg naar de kamer van hun zoon vertellen ze mij hoe blij ze zijn dat ik kom fotograferen (en daar doen we het tenslotte voor!) en dat dit in Ede wel mag. Want helaas in het andere ziekenhuis waar Mace geboren was mocht het niet.

Meneertje ligt nog heerlijk te slapen als we bij hem komen kijken, maar voor knuffelen met mama wilt hij af en toe zijn oogjes wel openen. Wat een stoer vechtertje, hij doet zelfs al enorm zijn best om uit de borst te drinken. Daarna mag Mace bij papa buidelen. Tijd voor mij om er weer van door te gaan.

Lieve papa en mama van Mace, ik hoop dat jullie heel snel met zijn drietjes naar huis mogen. Stoere Mace, jij wordt later een hele sterke vent!
Liefs Chantal