Lylou prematuur geboren met 25 weken, Radboud UMC

Lylou

Lylou prematuur geboren met 25 weken, Radboud UMC

1 november 2017 is na precies 25 weken zwangerschap Lylou geboren, na een snelle bevalling.

Ineens ben je in een achtbaan beland die nog lang niet eindigt. Dat het zo moeilijk en emotioneel zou zijn hadden wij niet verwacht. De eerste paar dagen na de bevalling kreeg Lylou een infectie, een flinke tegenvaller want ze was er goed ziek van. De tweede week van haar mooie maar kwetsbare leventje kregen wij van de artsen te horen dat ze vocht bij haar hartzakje had zitten, en dat we haar zouden gaan verliezen. Dit was het moeilijkste moment uit ons leven, we willen haar niet verliezen, maar het is echt afwachten hoe lang haar hartje dit vol gaat houden. Spannende dagen breken aan voor ons. Ze krijgt echo na echo van haar hartje. Na een paar dagen zagen ze dat het vocht in haar hartzakje aan het afnemen was, YESS! Een groot lichtpunt voor ons en een klein beetje hoop.

Toen wij weer een week verder waren kregen wij de volgende domper. ze moest met spoed geopereerd worden aan een obstructie in de darmen, ons kleine arme meisje. Weer waren wij erg bang haar te gaan verliezen. Ze hebben tijdens de operatie een knikker ontlasting uit haar darm gehaald, en een tijdelijke stoma aangelegd, zodat haar darmen rust zouden krijgen. Het herstel hiervan ging erg voorspoedig. Wat heeft ze het super gedaan.

We zijn nu inmiddels 6 weken verder en is Lylou 6 weken oud, 31 zwangerschapsweken, en wat doet ze het goed! Na al die ellende zit er eindelijk een stijgende lijn in! Daarom was het nu een mooi moment om dit vast te leggen via Stichting Earlybirds! We hopen dat we haar in februari lekker mee naar huis mogen nemen!

—————-

De fotograaf:
Wat een mooi jong en liefdevol stel trof ik in het Radboud UMC, de ouders van de kleine maar toch sterke Lylou. Wat een indrukwekkend verhaal van dit krachtige meisje, hopelijk gaat ze goed verder en maakt ze elke keer weer kleine stapjes richting het ziekenhuis in Winterswijk, dichter bij huis, om vervolgens met haar papa en mama mee naar hun eigen huisje te mogen.

Zet ‘m op Lylou, je papa en mama kunnen niet wachten je in hun armen te sluiten elk moment van de dag!
Lieve groet, Rianne

1. Femke
    Femke zegt:

Wow brok in de keel!!
    Lekker groeien en sterk worden mooie meid!!!
    Over een paar maandjes wanneer je groter, sterker bent en het mag komen wij jou bewonderen!!!!

Liefs Fem en Ava

2. Yvonne
    Yvonne zegt:

Lieve Lylou .
    Wat heb jij al ONGELOFELIJK gevochten in jouw jonge leventje .
    En wat zijn opa en oma ONGELOFELIJK trots op jou en ook super trots op papa en mama .
    Wij houden van jullie ??

3. Angeliek Rensink
    Angeliek Rensink zegt:

Angeliek

Lieve Lylou zo’n mooi lief sterk meisje, wij zijn trots op jouw en je papa en mama doen het ook fantastisch!!
    Wordt maar snel sterk en groot, dat je snel
    met papa en mama naar huis mag!?

4. Samantha
    Samantha zegt:

Lieve kleine mooie Lylou.

Wat ben jij ongelofelijk sterk. Wat ben ik trots op jou en op je papa en mama.

Groei maar snel zodat je snel met papa en mama mee naar huis mag.

5. Katinka
    Katinka zegt:

Wat een ongelofelijke strijdster is jullie dochter!!! Dat ze nu al zoveel obstakels heeft overwonnen! Ik hoop echt dat jullie volgend jaar ook samen met haar Sinterklaas en Kerst kunnen vieren en t ziekenhuis ver achter jullie ligt.