Lucas prematuur gebore met 31 weken en 5 dagen, CWZ, keizersnede, Radboud MC, longrijping, weeenremmers, NICU, sondevoeding

Lucas

Van de fotograaf:

Op deze donkere, druilerige dagen laat een reportage van Lucas en zijn trotse broer en zus en ouders weer alles stralen. In het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis mocht ik kennis maken met dit leuke gezin.

Lucas is na een zware zwangerschap met 31 weken en 5 dagen met een keizersnede geboren in het Radboud Ziekenhuis. Het is een krachtig mannetje. Alleen in het begin heeft hij wat ondersteuning nodig gehad. Nu mag hij aansterken in het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis.

Op de dag van de reportage was het de tweede keer dat het hele gezin compleet was. Zus Anna en broer Max streden erom wie Lucas mocht aaien en ze mochten hem allebei zelfs even vasthouden! Wat zijn ze gek op hem! Ze helpen papa en mama goed bij de verzorging en in bad doen.

Erwin, Kyra, Anna en Max, wat vond ik het leuk om jullie te leren kennen en om Lucas te ontmoeten! Ik wens jullie veel geluk en hoop dat jullie Lucas snel mee naar huis mogen nemen!

——————–

Van de ouders:

Op zondagavond 16 december gingen wij voor de zekerheid naar het ziekenhuis voor een extra controle omdat ik last had van harde buiken en lichte krampen. In de veronderstelling dat ik alleen voor controle zou moeten gaan om mijzelf gerust te stellen hebben wij eerst gegeten met onze 2 kinderen en vertrokken wij ook zonder tas naar het ziekenhuis. Daar aangekomen bleek de situatie toch heel anders. Na een paar metingen waren de verloskundigen niet gerust op het feit dat onze zoon nog lang genoeg zou blijven zitten. Ze startten dan ook met longrijpers en weeënremmers.

Vooral geen paniek… na 4 dagen ziekenhuis zou ik naar huis kunnen en wellicht zou ik zelfs de geplande datum voor de keizersnede redden. Helaas dacht Lucas daar anders over. In de nacht begonnen de krampen over te gaan in weeën. Vanwege de termijn werden we voor de zekerheid overgeplaatst naar het Radboud. Daar aangekomen bleek de bevalling niet te stoppen en werd besloten om niet langer te wachten met de keizersnede. 12 uur na het avondeten met onze 2 oudste kinderen waren wij ouders van Lucas geworden!

Lucas heeft de eerste drie weken op de NICU gelegen en is enkele dagen beademd. Na deze 3 weken zijn wij overgeplaatst naar het CWZ waar hij nu aan de monitoring ligt en nog gedeeltelijk sondevoeding krijgt. Gelukkig doet hij het hartstikke goed en is hij ook een heerlijk tevreden ventje.

Door een verpleegster van Lucas werden wij gewezen op Stichting Earlybirds. In deze tijd voel je je als gezin zowel thuis als in het ziekenhuis niet compleet. Door deze fotoshoot hebben we onze weinige tijd samen mooi kunnen vastleggen. Het is een herinnering aan de mooie momenten met het hele gezin in een toch wel zware tijd. Merel, dankjewel dat je er was en dat je de liefde van ons gezin zo mooi hebt kunnen vastleggen.

1. Tante G
    Tante G zegt:

Wat een mooi gebaar van stichting early birds en speciaal dank aan Merel. zij die het gehele gezin een leuke dag heeft geschonken met de prachtige Fotoshoot Dank je ik ben blij dat het met Lucas goed gaat en hoop dat hij binnenkort naar huis mag. Thuis bij mijn trotse nicht Kyra haar stoere man Erwin en de lieve Max en Anna ???