Lotte

Vandaag mocht ik op pad voor wel een hele bijzondere Earlybirds reportage.
Nadat ik zelf in 2013 Stichting Earlybirds heb opgericht en heel wat jaren actief ben geweest binnen het bestuur en als voorzitter heb ik het stokje vol vertrouwen overgedragen aan Evelien. De nieuwe voorzitter van de stichting. Ik fotografeer sindsdien nog met veel liefde voor de stichting en volg natuurlijk alle ontwikkelingen vanaf de zijlijn.
Het blijft toch een beetje je kindje 😉

Rondom de lancering van het Verwonder Magazine begin dit jaar vertelde Evelien me dat ze voor het eerst oma mag worden.
Haar dochter Sanne verwacht een kindje en wat kijken ze daar naar uit. We spreken elkaar nog even op het Huisje Boompje Baby event in Groningen en dan is het toeleven naar juli. Tenminste, daar gingen ze allemaal gewoon vanuit.

Tot Sanne tijdens een weekend in Brugge ineens ontzettend veel pijn krijgt rondom haar flank. Alle alarmbellen gaan af en ze gaat in de ambulance al hobbelend naar het ziekenhuis aldaar.
Daar zijn uiteindelijk alle controles oké en wanneer ze vervolgens thuis zijn en bij de eigen verloskundige aankloppen worden ze toch voor een extra check doorgestuurd naar het ziekenhuis in Nederland. Daar blijkt al snel dat de eiwitwaardes te hoog zijn in het bloed en ze moet direct blijven. Deze dagen bestaan uit zorgen, afwachten, magnesiuminfuus, longrijping en 3x een wisseling van ziekenhuis met de ambulance. Eenmaal in het martini ziekenhuis in Groningen blijft de situatie zorgelijk en wordt de bevalling met net 33 weken ingeleid met een ballonnetje. De bevalling zelf gaat voorspoedig en nadat Sanne haar dochter Lotte even op de borst heeft en ze samen hun dochter kort mogen bewonderen wordt ze opgenomen op de high care in het martini ziekenhuis. Sanne verteld me dat het eerste wat ze dacht was ‘wat is ze klein!’.

Inmiddels zijn we bijna 2 weekjes na Lotte haar geboorte en ik hoor alleen maar positieve berichten. Ze is al snel overgeplaatst naar Drachten, lekker dichtbij huis want er moet ook nog geklust worden in hun nieuwe woning. Ze groeit goed en ontwikkeld zich razendsnel. De dag voor de Earlybirds reportage mocht ze voor het eerst kleertjes aan en tijdens de reportage horen we dat ze ook in een open wiegje mag zonder de ondersteuning van een warmte bedje. Wat een mooie sprongen maakt ze toch!

Tijdens de reportage is Lotte heerlijk ontspannen. Papa pakt haar vol trots uit haar bedje en eenmaal bij mama op de borst geeft ze ons een paar hele zoete lachjes cadeau. Wat een tevreden meisje is het! De rollercoaster van de afgelopen weken staat nog op hun netvlies maar de trots en dankbaarheid is er ook.

Lieve ouders ik wens jullie meer dan geluk! Groei maar goed verder Lotte en laat je flink verwennen door je oma (en opa) 😉

De reactie op de reportage zegt zoveel
Wauw!!!!! Wat onwijs mooi❤️❤️❤️ Ik krijg hier echt tranen van in m’n ogen