Lizzy prematuur 33 weken bloedingen val zwangerschap

Lizzy

Wat begon als een heerlijk ontspannen laatste vakantie met zijn tweeën, veranderde op dag 2 al in een rollercoaster. Natascha kwam de 2e dag van hun vakantie ten val, met bloedingen is zij later die avond opgenomen in het Flevoziekenhuis in Almere. Om 23.42 uur is prachtige dochter Lizzy met 33 weken geboren middels een spoedkeizersnede. Natascha heeft de bevalling helaas niet meegekregen, iets wat ze nog lastig vind om een plekje te geven.

Op 5 oktober mocht ik hun kleine trots fotograferen in het Isala Ziekenhuis in Zwolle, waar ze 3 dagen na de geboorte van Lizzy heen verhuisd zijn. Natascha komt mij opgewekt ophalen van de gang, ik verbaas me dat ze er zo goed uitziet en flink doorstapt na een toch wel flinke operatie.

De verpleging van Lizzy heeft geregeld dat we gebruik mogen maken van een privéruimte tijdens de fotoshoot. Als ik binnenkom ligt ze heerlijk bij haar vader te slapen. Trots verteld hij direct dat ze al naar 40cc melk mag per voeding! Slapen is iets wat Lizzy de hele shoot doet. Prachtig om te zien hoe trots Roy & Natascha zijn en hoe groot hun liefde voor hun dochtertje is. Als een echte leeuw waakt Roy over zijn kleine meisje, er is niks wat hem ontgaat.

De vroeggeboorte van Lizzy heeft een behoorlijke inpact gehad op zowel Natascha als Roy. Vol lof spreken ze over de liefdevolle verpleging en het luisterende oor van de verpleging op de highcare afdeling waar Lizzy verblijft.

Mooie Lizzy en lieve Roy & Natascha, ik wens jullie heel veel liefde en geluk toe! Ik hoop dat jullie snel thuis van elkaar mogen gaan genieten.

*************

De ouders:

Via via kregen wij te horen over stichting Earlybirds. Wij zijn gaan kijken op de website van de stichting. Het is een prachtig initiatief en de vrijwillige bijdrage van de fotografen is met geen pen te beschrijven, wat ze voor de mensen met een premature baby doen. Wij vonden het spannend om de fotoshoot te beleven. Esther is een warm, lief en meegaand persoon en stelde ons al snel op ons gemak. Ze liet Lizzy en ons gewoon ons ding doen en maakte ondertussen prachtige foto’s. Wij zijn blij met het resultaat.

Lizzy groeit met de dag. Ze weegt nu 2430 gr en drinkt 45cc. Als ze 7 flesjes kan drinken, mag de sonde eruit. En als ze geen dipjes meer heeft mag ze ook van de monitor af. Uiteindelijk hopen we dat ze snel mee naar huis mag. Alle verpleegkundigen van de kinderafdeling Isala, zijn meelevend en geweldige mensen.

Met vriendelijke groet,

Roy, Natascha & Lizzy Hagen

1. Gea Markvoort
    Gea Markvoort zegt:

Wat een prachtige foto’s van Lizzy met haar trotse ouders Roy en Natascha. Ik vind doet soort foto’s altijd al mooi, maar als je de mensen om wie het gaat persoonlijk kent, dan is het helemaal bijzonder. Heel fijn dat dit mogelijk is.

2. Lia van der Wal
    Lia van der Wal zegt:

lieve Roy en Natascha wat een mooie foto’s van jullie kleine meid heel waardevol. ik hoop dat het nu goed is en dat ze nu bij jullie thuis is . misschien dat ik haar nog een keer in het echt kan zien.

groetjes Lia