Liz prematuur geboren met 33 weken en 3 dagen, gebroken vliezen, longrijping, weeenremmers, couveuse

Liz

“Op 8 december deed ik een reportage in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem voor een heel lief meisje. Ze is met 33 weken en 3 dagen geboren. Zo klein en zo kwetsbaar. Het was natuurlijk schrikken voor de ouders dat het kleintje zo vroeg en onverwacht kwam, maar gelukkig gaat het nu erg goed met haar en is ze goed aan het groeien.

Wat een mooi en liefdevol gezinnetje! Mama en papa waren eerst lekker bezig met het verschonen van Liz. Daarna met voeden en lekker knuffelen met mama en papa. Wat vond Liz dat heerlijk! Hopelijk kunnen jullie je kleine meisje gauw mee naar huis nemen en daarna begint het echte genieten voor jullie gezinnetje!

Ik wens jullie veel plezier met jullie prachtige en lieve meisje Liz!

Liefs,
Elena”

———-
Van de ouders:

“Dat was even schrikken toen op maandag ochtend spontaan mijn vliezen braken! In eerste instantie hadden wij niet eens door wat er gebeurde, want nu al gaan bevallen dat kon helemaal niet! Ik had nog geen verlof, de kinderkamer was nog niet af, er stond nog een zwangerschapsshoot gepland en ik was pas 33 + 1 zwanger.

Toch maar de verloskundige gebeld en al snel werd duidelijk dat het toch echt wel mijn vliezen waren. Dat werd direct naar het ziekenhuis en daar aangekomen gelijk longrijpingsspuitjes en weeënremmers gekregen. Uiteindelijk na 46 uur weeën opvangen was er geen houden meer aan en is onze mooie dochter Liz op 30 november geboren.

Het is een ontzettend sterk meisje en ze geeft ons iedere dag het vertrouwen dat het allemaal wel goed komt. Ze gaat momenteel met sprongen vooruit. Ze is uit de couveuse, van de monitor en heeft kleertjes aan. We zijn enorm trots op haar! Elena nogmaals bedankt voor de foto’s. Wij zijn er ontzettend blij mee, vooral de foto van ons 3tjes deze hadden we nog niet!

Liefs Dennis en Jeanine”