Lise prematuur geboren met 26 weken

Lise

Lise prematuur geboren met 26 weken

Van de moeder:

Op 25 juni 2021 is onze sterke dochter Lise geboren na een zwangerschap van 26 weken en 3 dagen.

De zwangerschap verliep voorspoedig tot bij mama bij een zwangerschapsduur van 25 weken een zwangerschapsvergiftiging werd geconstateerd. Mama werd meteen opgenomen en ze hebben alles gedaan om de zwangerschap zo lang mogelijk voort te zetten. Na 10 dagen was de rek eruit en is ons kleine meisje gehaald.

Lise is inmiddels ruim 5 weken buiten de buik en is een sterk en dapper meisje. Ze ondergaat de behandelingen goed, maar laat het wel weten als ze het er niet mee eens is. De belangrijkste aandachtspunten voor nu zijn de longontwikkeling en het groeien. We hopen dat ons kleine meisje snel sterk genoeg is om te ademen zonder ademhalingsondersteuning en dat we haar snel mee naar huis mogen nemen.

We zijn Stichting Earlybirds en fotograaf Margo enorm dankbaar voor de prachtige foto’s van deze spannende, heftige maar bijzondere periode. Onze eerste familiefoto’s en mooie herinnering voor later.

1 antwoord
  1. Sanne
    Sanne zegt:

Wat een mooie rapportage. Wat ben k blij dat het zo goed gaat. Ben trots op mijn Broer, schoonzusje en lieve Kleine lise. En eigenlijk de hele familie eromheen. Ik heb mij heel veel zorgen gemaakt. Maar via de familie app, werden we op de hoogte gehouden.. Een update, filmpje zelfs een Stream. Zo heb ik toch gezien, hoe die kleine meid steeds sterker werd. Hoop dat ze over een aantal weken weer heerlijk thuis kunnen zijn. En kunnen gaan genieten, na zo’n moeilijke tijd..