Lise prematuur geboren met 32 weken, St. Jans Gasthuis Weert, vroeggeboorte, weeenremmers

Lise

Fotografe:

Dit is kleine Lise. Ik mocht haar fotograferen op donderdag 15 augustus 2019 in het St. Jans Gasthuis van Weert, samen met haar mama en papa. Lise is geboren in dit ziekenhuis na een zwangerschap van 32 weken. Ondanks weeënremmer bleek Lise niet meer tegen te houden. Mama had veel te veel bloed verloren, maar gelukkig is ze nu herstellende.

Tijdens de reportage mocht Lise in badje. Papa en mama verzorgden haar met een heerlijke rust en geduld, en vooral zo liefdevol. Mooi om te zien dat door de liefde voor Lise, schrik en zorgen voor even werden vergeten.

Mogen de beelden een mooie herinnering voor hun zijn. Ik wens jullie drietjes alle geluk van de wereld!
Een warme groet van Ines van Megen-Thijssen.

———————-

Van de ouders:

Na een voortreffelijke zwangerschap van 32 weken, kregen ‘papa en mama to be’ eindelijk vakantie. Aansluitend zou mama ook met zwangerschapsverlof gaan. Onze kleine meid dacht daar echter anders over.

Na bloedverlies op onze eerste vakantie avond, mochten we naar het ziekenhuis. Hier bleek mama al 4 cm ontsluiting te hebben. Weeënremmers konden hier niet meer bij helpen. Slechts 4 uur na aankomst in het ziekenhuis, werd de kleine Lise geboren met 2015 gram. Hierna ging het met mama echter erg slecht vanwege bloedverlies. Na een bezoekje operatiekamer, konden papa en mama de volgende middag samen naar de kleine Lise gaan kijken.

Ondanks de vroeggeboorte, doet Lise het hartstikke goed. Ze is nu al een sterk meisje. Ze lijkt erg op mama, die het naar omstandigheden best goed doet maar nog niet helemaal herstelt is.

Ondanks dat we het moeilijk vinden om Lise achter te laten in het ziekenhuis, geeft het ons veel kracht dat ze het zo goed doet. Deze reportage laat zien waar we voor vechten en is echt een lichtpunt in een lastige periode. Hopelijk dat we snel met het hele gezin thuis kunnen gaan genieten!

1. Karin Beekers
    Karin Beekers zegt:

Wauw wat een mooie liefdevolle foto’s. En een mooie herinnering. Mooi om te lasten zien als Lise groter is ?. Hopelijk mag ze snel naar huis.