Feline & Sofie prematuur geboren met 27 weken, tweeling, buidelen, Ronald Mc Donaldhuis, couveuse, NICU, neonatologie

Féline & Sofie

Van de fotograaf:

Dit weekend heb ik Féline & Sofie mogen ontmoeten samen met hun ouders! Féline & Sofie zijn met 27 weken geboren. Féline heeft het gedurende de zwangerschap wat moeilijker gehad en door een complicatie kreeg ze het moeilijk en moet plotseling heel snel geboren worden. Zusje Sofie kon niet achterblijven en die is kort daarna geboren.

Ouders waren er wel op voorbereid dat hun dochtertjes eerder geboren zouden worden maar niet zo vroeg! Ze hadden nog niet definitief hun keuze gemaakt voor de namen waardoor Féline & Sofie de eerste dag resp. meisje 1 en meisje 2 heetten. Ouders voelen zich in een achtbaan zitten en waarderen de fotoreportage enorm! Ze genieten zichtbaar van hun meisjes en zijn al behoorlijk gewend om hun dochtertjes te verzorgen en lekker met ze te buidelen. Féline heeft nog een wat grote zuurstofbehoefte waarvan nog niet helemaal duidelijk is wat dit is, maar desondanks doen allebei de meisjes het goed en zijn ze sterk!

Tijdens de fotoreportage mochten ze heerlijk samen bij mama op de borst liggen, dicht bij elkaar. Een heel mooi moment! Rik en Rianne, heel veel geluk met jullie viertjes en hopelijk mogen Féline & Sofie snel met jullie mee naar huis!

————————–

Van de ouders:

Blij verrast waren wij toen bleek dat Rianne zwanger was een tweeling! De monochoriale diamnotische zwangerschap maakte het een spannende zwangerschap met wekelijkse controles waarbij de voortgang goed werd gecontroleerd. Intensief maar ook na ieder bezoek de geruststelling dat je precies weet hoe het zit. De eerste pagina’s van het geboorteboek kunnen wij volledig vullen met de vele echo foto’s die we hieraan over hebben gehouden.

Alsof de tweeling zelf nog niet verrassend genoeg was bleek de geboorte, veel eerder dan verwacht ook een verrassing. Gelukkig hebben we een kamer mogen gebruiken in het Ronald McDonaldhuis waardoor we veel bij onze dochters hebben kunnen zijn en we een manier hebben kunnen vinden waarop wij invulling hebben kunnen geven aan deze situatie. In plaats van toeleven naar een bevalling waren ze er ineens, en in plaats van ze direct in je armen nemen liggen ze in een couveuse. Je eigen kinderen voelen erg op afstand… Gelukkig nodigen de verpleegkundigen van de NICU ons vanaf dag twee uit zo veel als mogelijk / zoveel als wij willen en kunnen zelf te doen. Dit is voor ons heel belangrijk in het ontwikkelen van de band met onze dochters. Het verzorgen, voeden en buidelen zijn onze hoogtepunten van de dag. Ook al hebben ze goede en minder goede dagen, uit ieder bezoekje weten we wel iets positiefs te vinden dat we mee naar huis nemen. Ik kan mij bijvoorbeeld niet herinneren dat ik ooit zo blij ben geweest met een vlaggetje (de 1 kilo mijlpaal!).

Rianne herstelde voorspoedig, dat was heel fijn, maar betekent ook dat je op de 4e dag ‘ontslagen’ wordt en met zijn tweeën in plaats van met zijn vieren in de auto naar huis gaat. Féline & Sofie krijgen de best mogelijke zorg op de afdeling Neonatologie, daar hebben we alle vertrouwen in, maar het blijft een vervelend gevoel om ze daar achter te laten.

Vanaf de geboorte staat ons leven op zijn kop, voor de namen hadden we alleen nog een shortlist, de geboortekaartjes moesten nog worden uitgezocht, het opvangplan voor de honden moest worden herzien, de kraamzorg was er voor mama in plaats van voor het ‘gezin’ en veel schiet er bij in of komen wij niet aan toe. Zo ook het maken van echt mooie foto’s, gelukkig waren daar Stichting Earlybirds en Merel Heerze die voor ons een hele mooie tastbare herinnering aan deze bijzondere tijd hebben gecreëerd, veel dank hiervoor!

1. M. Geelen
    M. Geelen zegt:

Wat een mooie fotoreportage van onze kleine kleindochters Féline en Sofie. En wat een prachtig cadeau voor Rik en Rianne. Met enorm veel bewondering en respect zie ik hoe zij samen met deze bijzondere, spannende tijd omgaan.
    Féline en Sofie we hebben jullie nu al in ons hart gesloten, hopelijk kunnen we jullie binnenkort ook in onze armen sluiten.
    Oma Marleen

2. A wijnands-Haarman
    A wijnands-Haarman zegt:

Dag lieve Rik en Rianne van harte gefeliciteerd met jullie mooie wondertjes . Wat een prachtige foto’s .

Veel liefs ,
    Jeroen,Anne, Noor en Ditte