Lisa, Do en Esmee

Lisa Do Esmee

Deze zomer kreeg ik een wel heel bijzondere aanvraag voor een reportage, een drieling! Wauw! Dat maak je niet iedere dag mee. Johan en Angelique werden op 20 juli trotse ouders van maar liefst drie meisjes: Lisa, Do en Esmee.

Op een rustige zondagmiddag vond de reportage plaats in het JBZ ziekenhuis in Den Bosch. Het was best een beetje spannend en puzzelen om alle drie de dametjes te verplaatsen en samen op de foto te krijgen, maar met behulp van een hele aardige zuster lukte dat prima!
De blog heeft even op zich laten wachten en inmiddels zijn Lisa, Do en Esmee natuurlijk al een hele tijd thuis. Gisteren stuurde Angelique mij van ieder meisje een foto en wat zijn ze al gegroeid! Zo te zien gaat het ontzettend goed met ze en dat is natuurlijk heel erg mooi en fijn om te horen.
Ik wens jullie als gezinnetje heel veel geluk toe samen en eh.. Johan, laat je niet gek maken met al die dames in huis!
Liefs, Sabine

Moeder;

Op 29 januari kwamen we erachter dat we in verwachting waren van een drieling. Een eeneiige tweeling en een eenling.
Een ontzettend spannende tijd voor ons. We wisten dat onze dochtertjes eerder geboren zouden worden. Bij 26 weken zwangerschap ben ik korte tijd opgenomen geweest in het MMC vanwege een verkorte baarmoedermond. Gelukkig bleef deze stabiel na allerlei onderzoeken en mocht ik weer naar huis. Op donderdag 16 juli had ik weer controle in het JBZ ziekenhuis te ‘s-Hertogenbosch. De gynaecoloog was bang voor het TTS syndroom bij de eeneiige tweeling, ik werd opnieuw doorverwezen naar het MMC te Veldhoven.  Gelukkig bleek dit niet uit de controles. Op maandag 20 juli mocht ik weer terug naar het JBZ. Na anderhalf uur bleek dat ik 8 cm ontsluiting had. Ik kon het niet geloven, het voelde of ik naar het toilet moest. we kregen de keuze… natuurlijk bevallen of keizersnede. We hebben besloten te gaan voor een Sectio. Hier zijn we altijd van uitgegaan en we wilde geen onnodige risico’s nemen. Om 20:52/ 20:53 en 20:54 uur zijn we trotse ouders geworden van Lisa, Do en Esmee na een zwangerschapduur van 32,4 weken. De meisjes hebben geen beademing nodig gehad, Esmee alleen de low-flow een paar dagen. Mede doordat ik precies op tijd 2 longrijpingsprikken heb gehad.

Wat een kleine hummeltjes in de couveuse (1360,1560,1670 gram). Ongelooflijk dat deze drie mini mensjes in mijn buik hebben gezeten. Heel onwerkelijk en heel bijzonder!
Na 3 weken kwam Sabine vanuit de stichting Earlybirds om een fotoreportage te maken. Wat een prachtige foto’s! We zijn Sabine erg dankbaar voor deze mooie herinnering. De eerste foto van ons nieuwe gezinnetje samen. Deze hebben we inmiddels op een groot canvas doek in de woonkamer hangen. Wat zijn we er trots op!

Onze meisjes deden het zo goed, dat we na 4 weken en 4 dagen naar huis mochten. Waar we nu genieten van ons drukke maar ontzettend mooie gezin.

Angelique
  1. Saskia
    Saskia zegt:

Van harte gefeliciteerd! Wat fantastisch om te zien dat het zo goed met jullie meisjes gaat! Prachtige reportage!
    En heel toevallig, ik ben 5 dagen eerder dan jullie ook bevallen van een meisjes drieling. Drie-eiig. Wat een enorme rijkdom!
    Ik wens jullie heel veel geluk samen!