Lev prematuur geboren met 33 weken, Rijnstate Arnhem, badderen, buidelen, sonde

Lev

Lev prematuur geboren met 33 weken, Rijnstate Arnhem, badderen, buidelen, sonde

Van de fotograaf:

Zondagochtend stond ik in een heel leeg Rijnstate ziekenhuis voor mijn eerste shoot voor Stichting Earlybirds. Toch een beetje spannend!

Ik kwam de ouders van Lev al snel tegen in de gang en na even kennis gemaakt te hebben konden we beginnen. Het was voor mij de eerste keer dat ik een prematuur kindje zag en in een wiegje lag een heel klein mannetje te slapen. Ik had met de ouders afgesproken om Lev in bad te doen en mooi aan te kleden en daarna lekker te gaan buidelen. Het badje was even wennen voor hem, maar al snel was het toch wel lekker. Lev heeft heerlijk(veel!) gedronken en was daarna zo weg in een diepe slaap. Veel blijven eten en slapen en dan mag je zó naar huis!

——————-

Van de ouders:

Inmiddels is het alweer een maand geleden dat ik dit stukje schrijf. Die bewuste zaterdag zat ik nog lekker op het terras, niks geen voortekenen dat die nacht de bevalling zou beginnen. Het ging allemaal heel snel, meneer stond binnen drie uur op de wereld. Een reden hebben we niet gevonden, hij wilde gewoon zo graag kennismaken!

Via de verpleging werden we getipt over de stichting, we waren gelijk enthousiast. Het voelde goed om lid te worden van de stichting en te doneren zodat dit goede werk voorgezet kan worden. Jeroen nam contact met ons op en al snel hadden we een afspraak gepland. Lev lag toen net op zijn nieuwe kamer, op de medium care. We hadden dan ook alle rust om lekker te badderen en buidelen. Jeroen kon zo om ons heen de foto’s maken, dat we vergaten dat hij er was en op konden gaan in het moment. Het voelde zo ongedwongen, maar leverde prachtige foto’s op!

Het ziekenhuis was een heftige tijd, juist daarom is het zo mooi dat we Jeroen mochten ontvangen. Lev blijkt inderdaad een kleine vreetzak te zijn, want inmiddels zijn we thuis en is zelfs zijn sonde niet meer nodig. Wat een sterke jongeman is het nu al, we zijn heel erg blij dat hij het zo goed doet en genieten van de tijd zo samen thuis.

Heel erg bedankt Jeroen!

Warme groet,
Stefan en Chantal
Ouders van Lev Houwers

1. Roos
    Roos zegt:

Dit is bijzonder! Onze zoon Lev is ook te vroeg geboren met 27.2. Hopelijk gaat alles met jullie Lev straks net zo goed als met onze Lev!
    Lev is nu 2,5 jaar en een gezonde, nieuwsgierige jongen!
    Ik wens jullie alle goeds toe!