Kjeld prematuur geboren met 31,5 week, Amphia, gebroken vliezen, neonatologie, buidelen, sonde

Kjeld

Het is weer echt Stichting Earlybirds tijd. Ik mocht vorige week weer op pad naar Amphia in Breda, hier ontmoette ik Kjeld en zijn ouders. Een prachtig gezin die ineens in een rollercoaster belande toen de vliezen braken tijdens een weekend Texel, want dat kon toch nog wel met 32 weken? Kjeld doet het super en is vooral klein. Dus hij moet groeien en zelfstandig leren drinken. We hadden een fijne reportage waarbij we ook lekker kletste terwijl Kjeld mocht kroelen met zowel papa als mama.

——————–

Van de ouders:

“6 Maart 2019; de geboortedag van Kjeld. 8,5 week te vroeg kwam onze kleine man kijken hoe het “buiten” was. Vroeggeboorte… Nog nooit van gehoord. Je wordt geleefd, je wereld staat op z’n kop, een ware rollercoaster. Hoe ga je hier mee om ? Hoe ga je dit verwerken ? Is er iets om het “leed” dat vroeggeboorte heet te verzachten ? Ja zeker!

Stichting Earlybirds zet zich met vrijwilligers in om de vroeggeboorte op de gevoelige plaat vast te leggen. Je moet er voor in aanmerking komen nadat je bent aangemeld en wij werden uitgeloot ! Wij kregen een fotoreportage aangeboden met Kjeld op de afdeling Neonatologie, waar hij op dat moment ook verbleef. Gwendolyn Pieters mocht deze reportage voor ons vast leggen. Een vlotte, sociale en vriendelijke dame die weet hoe ze met dit soort situaties om moet gaan. Het voelde prettig, geen gemaakte shoot, maar gewoon je “ding” doen met Kjeld ; dat is wat er wordt vast gelegd.

Stichting Earlybirds en Gwendolyn Pieters van Pieters Fotografie, bedankt voor deze mooie dag met bijbehorende reportage !
Liefs,
Jochem, Roos en Kjeld”

1 antwoord
  1. Ingrid
    Ingrid zegt:

Wat een prachtige foto’s. Zegt een hele trotse oma. En het gaat zo goed met Kjeld. Hij is draadjes en sondevrij. Zo hard gegroeid. We zijn dankbaar dat hij gezond is. Dankjewel stichting earlybirds voor deze mooie reportage.