Kevin prematuur 32 weken

Kevin

Kevin prematuur 32 weken

Op 24 januari was ik in het Elkerliek ziekenhuis in Helmond voor een reportage van Kevin, zijn ouders en zijn grote broer Damian. Kevin is geboren met 32 weken en was 19 dagen oud toen ik hem mocht fotograferen.

De geboorte van Kevin kwam volledig onverwachts en is erg snel gegaan. Gelukkig doet hij het nu erg goed. Kevin lag tijdens de reportage al een paar dagen in een gewoon bedje en groeit al goed. Hij doet al goed zijn best aan de borst en krijgt de rest van zijn voeding nog via de sonde omdat het nog teveel energie kost om alles uit de borst te kunnen halen. Hij lag heerlijk voldaan bij mama te genieten en we werden zelfs getrakteerd op een mooi lachje…

Lieve Stefan & Jennifer, ik wil jullie bedanken voor de leuke reportage. Jullie hebben een prachtig mannetje en ik hoop dat hij snel met jullie mee naar huis mag. Ik wens jullie veel geluk samen.

Liefs Melanie

*********************

De ouders:

Geheel onverwacht werd onze zoon Kevin 2 maanden te vroeg geboren op dinsdag 5 januari. Na bijgekomen te zijn van alle emoties kregen wij te horen dat Kevin naar het MMC Veldhoven overgeplaatst moest worden. Daar werd hij op de NICU afdeling ondergebracht en een week lang goed in de gaten gehouden. Na die week mocht hij terug naar het Elkerliek ziekenhuis. Daar ging hij met sprongen vooruit. We kregen donderdag 28 januari te horen dat als hij het zo goed bleef doen hij de week erop naar huis zou mogen gaan. Geweldig nieuws natuurlijk!! We konden niet wachten tot de dag dat hij mee mocht.

Helaas kreeg hij die nacht een dipje waardoor hij 48 uur langer aan de monitor moest blijven. Eindelijk waren de 48 uur voorbij maar kreeg mama te horen bij de verzorging van Kevin dat hij die nacht weer een dipje had gehad :-(. Weer 48 uur wachten. Maar gelukkig op dinsdag 2 februari was Kevin dan toch van de monitor af!! Hij werd naar een andere kamer overgeplaatst en werd er tegen mama gezegd dat hij de volgende dag naar huis mocht. Het hele gezin blij!!!

Woensdag ging opa samen met mama Kevin ophalen in het ziekenhuis. Eerst Kevin nog even voeden voor hij mee mocht. Daarna nog langs de apotheek om wat medicatie op te halen voor Kevin en toen was het moment daar dat hij echt mee mocht met mama. Lekker warm aangekleed lag hij in de Maxi-Cosi prinsheerlijk te slapen. Thuis aangekomen hem in zijn bedje gelegd waar hij verder kon slapen. Toen papa thuis kwam met Damian zat mama op de bank met Kevin in de armen. Damian gaf Kevin meteen een knuffel en kusje en een heel leuk schilderij die hij samen met opa en oma had gemaakt.

De nachten verlopen goed en Kevin doet het ook kei goed!! Hij meldt zich netjes op tijd als hij wil eten en is af en toe overdag lekker wakker en kijkt hij goed rond. Kevin blijft onder controle bij de kinderarts, fysiotherapeut en de oogarts. Hierdoor moeten we nog geregeld terug naar het ziekenhuis.

Bedankt voor de reportage Melanie!

Groetjes Jennifer, Stefan, Damian en Kevin