Juul & Cato & Maud prematuur geboren met 34 weken, drieling, sonde, vroeggeboorte

Juul, Cato & Maud

Een zwangerschap omdat papa & mama ruimte hadden om liefde te gaan geven voor een tweede kindje. Zoontje Jurre zou dan grote broer gaan worden. Dat zij liefde bleken te hebben voor niet één, niet twee maar voor DRIE kindjes, hadden zij niet aan zien komen!

En die liefde bleek mama 34 weken lang tijdens de zwangerschap te kunnen geven aan de drie meisjes. 34 weken lang konden de kleine meisjes groeien in de buik. En dat waren lange weken. Verschillende ziekenhuizen werden bezocht, voor langere tijd van binnen gezien, gevoeld, geroken. Verschillende ziekenhuis bedden werden beslapen, werd zoveel mogelijk rust in gezocht. Alles om de kleine meisjes te laten groeien. Met alle liefde die ze konden geven.

En toen was het genoeg. Tijd om de wereld in te komen. Drie kleine meisjes die een eigen bedje gingen krijgen. Die warme handen en armen om zich heen mochten gaan voelen. Die het licht mochten gaan ervaren. Een badje, een knuffeltje in een handje, een flesje, kleertjes om de kleine lijfjes. Het klinkt allemaal zo makkelijk, zo gewoon. Maar dat is het natuurlijk niet…

Op 21 november werden Juul, Cato & Maud geboren. Een zware start, met name voor Juul. Er werd gevochten voor haar leventje, ze vocht zelf voor haar leventje dat ze zo graag wilde gaan starten. En dat vechten, dat werd beloond! Papa & mama mochten hun drie mooie meisjes in hun armen sluiten. Drie minimensjes van resp. 1186 gram, 1384 gram en 1366 gram.

Een rollercoaster waar je dan in beland. Maar wat een powerdaddy & -mommy zaten er voor mijn camera! Vol trots lieten ze mij Juul, Cato & Maud zien. De dag voor kerst. Ik besefte mij opeens dat ik hun een waardevol kerstcadeau kon gaan geven. Een gezin dat ik nog nooit eerder had gezien, maar die ik direct in mijn hart sloot. Liefdevolle mensen die mij lieten voelen dat ik welkom was. Die lieten zien dat ze waarderen dat ik dit namens Stichting Earlybirds voor hun kon doen. Mensen die zóveel liefde hebben, dat ik opeens ook begreep waarom deze drie meisjes in dit gezin geboren zijn. Alle drie tegelijk…

Kerst 2018 is voor dit gezin dus anders dan anders. Geen idyllisch plaatje van een compleet gezin rondom de kerstboom, maar heen en weer pendelen tussen huis en het ziekenhuis. Maar een extra kerstcadeautje kregen deze ouders wel, Maud mocht namelijk mee naar huis! Gescheiden van haar zusjes, maar herenigd met haar grote broer thuis. Dubbel, maar met alle liefde die dit gezin heeft, weet ik zeker dat ze ook deze komende weken met elkaar gaan rocken!

Lieve Martijn & Jorine, bedankt voor het vertrouwen in de stichting waardoor ik jullie heb mogen ontmoeten en zo dichtbij heb mogen komen! Tot volgend jaar!

——————-

Reactie ouders:

Wat was het bijzonder om een Earlybirds shoot te krijgen van Talitha! We hebben al een flinke reis achter de rug. Vanaf de 1e echo waarin we 3 kloppende hartjes te zien kregen (dat voelt nog als de dag van gisteren), tot ziekenhuisopnames en uiteindelijk de geboorte van onze dochters. Weken waarin we ‘geleefd’ zijn en weinig tijd hebben gehad om ons bewust te realiseren wat ons overkwam. De Earlybirds shoot van Talitha is een prachtig aandenken aan de 1e weken van ons nieuwe leven met onze dochters. Een periode die in het teken stond van (ver)zorgen, blijdschap, aandacht verdelen tussen 3 meisjes en het vieren van mijlpalen. We hebben de shoot als heel fijn ervaren. We zijn gewoon onze gang gegaan en Talitha heeft hier supermooie foto’s van genomen.

We hadden een heel leuke klik met haar, ze is bescheiden en geïnteresseerd en ze weet precies hoe om te gaan met dit soort situaties. We hebben met Talitha afgesproken om over een jaar weer af te spreken om foto’s te laten maken van ons kroost. Heel benieuwd hoe het er dan aan toe gaat.

Earlybirds en uiteraard ook Talitha; bedankt voor dit geweldige aandenken aan een soms zware, bijzondere en unieke periode!