Jurre

20140803Jurre Groenesteijn

Op 21 juli ben ik, de moeder van Jurre, opgenomen in het ziekenhuis. Ik was toen 31 weken en 5 dagen zwanger.  In de ochtend voordat ik naar het werk wilde gaan, waren mijn vliezen gebroken. Gelukkig was het helder vruchtwater en hoefde de geboorte van Jurre niet gelijk plaats te vinden.

Ik moest in het ziekenhuis blijven, omdat dit wordt gezien als een open wond. Met een open wond ben je vatbaarder voor infecties en willen ze dat je blijft. De eerste twee dagen heb ik longrijping prikken gehad met daarbij weeën remmers. Zodra deze longrijping minimaal 48 uur zou hebben ingewerkt, zou dit het beste resultaat geven voor Jurre zijn longen.

Na bijna twee weken vond Jurre het dan toch tijd om op deze wereld te komen.

Op zondag 3 augustus om ongeveer 3 uur begon ik wat buikkrampen te krijgen. Hier verder niet over nadenkend, dat dit het begin van de ontsluitingsweeën waren.

Toen ging het allemaal heel snel en om 23.14uur werd Jurre geboren. Met 33 weken en 4 dagen.

Met 44 cm en met 1626gram, was het een klein mannetje. Hij moest worden geprikkeld om zich te laten horen, maar al gauw hoorden wij hem huilen! Dat was een prachtig geluid.

Wij zaten te denken om tijdens de zwangerschap nog een fotoshoot te doen. Dit is echter niet meer gelukt. Via de afdeling kwamen wij in contact met Stichting EarlyBird. Wij hebben ons gelijk aangemeld. Voor onszelf een prachtige herinnering en gelijk steunen we het goede doel.

Op zondag 24 augustus is Tineke Giesbers bij ons geweest voor de fotoshoot. Deze duurde in totaal ongeveer anderhalf uur. We hebben Jurre in bad gedaan. Hij was heerlijk wakker en zat lekker om zich heen te kijken. Het was heel fijn om zo bezig te zijn met ons zoontje en dat deze “routine”vast werd gelegd voor later.

Tineke kwam uit de buurt en was heel prettig om mee te werken. Je merkte eigenlijk amper dat ze er was en maakte wat foto’s zonder dat je er hinder van had.

Het eindresultaat van de foto’s is werkelijk geweldig! Hier kunnen we een mooi fotoboek van maken.

Jurre doet het gelukkig aardig goed. Hij heeft zijn ups-and-downs, maar het komt allemaal goed! Hopelijk mag hij snel met ons mee naar huis.

We willen de stichting EarlyBirds en Tineke Giesbers hartelijk bedanken voor deze mooie fotoshoot.

Voor het eerst een reportage is het Diakonessenhuis in Utrecht van een geweldig lief klein jongentje Jurre. Hij mocht lekker in bad en werd liefdevol verzorgd, vertroeteld en gevoed door zijn ouders.  Ik hoop dat zijn dipjes gauw onder controle zijn en dat hij fijn  mee naar huis mag! Veel geluk met Jurre!

Liefs, Tineke