Julius & Mikaé

Blogfoto-Julius-en-Mikaé-550-pixels-3

Onlangs heb ik foto’s gemaakt van de eeneiige tweeling Julius en Mikaé. Ze zijn met 32 weken geboren, op de foto zijn ze al een aantal weken ouder. Ik viel met de neus in de boter omdat ze voor het eerst bij de moeder werden aangelegd, het was een bijzonder moment om dit vast te leggen. Het gaat heel goed met Julius en Mikaé en verblijven nu thuis.

Ik wens Julius en Mikaé en de ouders een gelukkige toekomst.

**************************

De Ouders:

Eerste echo: ‘ het hartje klopt… en hier nog een kloppend hartje’. Wauw een tweeling!!! Heel bijzonder en mooi, maar we werden ook gelijk daarna geconfronteerd met allerlei complicaties die voor kunnen komen bij een eeneiige tweeling. We zijn heel veel in het ziekenhuis geweest voor extra controles, echo’s, onderzoeken en een laserbehandeling in Leiden i.v.m. TTS (tweeling transfusie syndroom). Het was erg spannend of het allemaal wel goed zou gaan.

Rond de 28 weken kreeg ik al harde buiken en weeën. Bij 30 weken werd ik opgenomen in het UMC Radboud in Nijmegen met gebroken vliezen, bloedverlies etc. Ik kreeg direct longrijpingspuitjes en weeënremmers. Ik moest in het ziekenhuis blijven tot de bevalling.

Uiteindelijk ben ik ingeleid bij 32,4 weken. Onze zoons Julius & Mikaé zijn op 13 september geboren. Ondanks dat ze bijna 8 weken te vroeg zijn geboren, doen ze het erg goed en hebben ze gelijk al laten zien hoe sterk ze zijn. Al heel snel werden de jongens overgeplaatst naar het Slingeland ziekenhuis in Doetinchem. Mikaé mocht op 17 oktober naar huis en Julius een paar dagen later op 21 oktober. We konden een spannende periode in het ziekenhuis met couveuses, infuusjes, alarmerende monitoren, sondes en echo’s eindelijk afsluiten en echt gaan genieten!

Rob Baar heeft ons gefotografeerd in het ziekenhuis. Wij willen hem en de stichting Earlybirds bedanken voor de mooie foto’s. Wij zijn er erg blij mee.

Martin, Lonneke, Julius en Mikaé