Julie prematuur geboren 32 weken AZM hersenafwijking

Julie

Afgelopen week had ik het genoegen om in het Catharina ziekenhuis te Eindhoven een mooie reportage te maken van Julie en haar ouders. Julie werd onverwachts met 32 weken en 6 dagen geboren in Maastricht. Na een paar weken in het AZM ligt ze nu gelukkig lekker dicht bij huis!

Ik ontmoet de papa en mama van Julie in een mooie lichte en ruime kamer. Julie, drie weken oud, ligt nog heerlijk te slapen. Wat een knap kindje is het! Mij wordt verteld dat bij Julie een hersenafwijking is geconstateerd en ook heeft zij een klompvoetje. Zodoende is er genetisch onderzoek gedaan. Spannend, de uitslag hiervan krijgen ze na de reportage.

De ouders van Julie zijn ontspannen en vrolijk en overduidelijk heel erg trots op hun dochter. Ze stralen een enorm vertrouwen uit in haar. Ze gaan buidelen en knuffelen en de liefde spat er vanaf. Deze nieuwe band tussen ouders en kind is zo mooi om te zien!

Malu, Vic en Julie, bedankt dat ik jullie mocht vastleggen. Ik hoop dat Julie snel met jullie mee naar huis mag komen en wens jullie samen heel veel geluk toe!

Steffie van den Akker

***********

De ouders:

We zijn enorm dankbaar met het bestaan van de stichting Earlybirds en superfotografen zoals Steffie! Het contact verliep prettig en Steffie reisde zelfs van Maastricht naar Eindhoven om ons gezinnetje op camera vast te leggen. Het resultaat is prachtig en een mooie weergave van ons plekje in het ziekenhuis. De foto’s zullen ons helpen om Julie later een beeld te geven van haar tijd hier in het ziekenhuis.

Hoe Julie zich gaat ontwikkelen in de toekomst is nog onduidelijk. Ze mist een stukje DNA en er is nog weinig bekend over de gevolgen daarvan. Hoe dan ook laat ze nu al wel een enorm doorzettingsvermogen zien en zijn we mega trots op alle stapjes die ze maakt!

1 antwoord
  1. Petra Hoogland
    Petra Hoogland zegt:

Lieve Malou en Vic,

Wat een prachtig meisje hebben jullie gekregen. Hartelijk gefeliciteerd. Best wel een heftig verhaal wat jullie schrijven met een onzekere toekomst. Wij wensen jullie veel kracht en wijsheid toe in deze periode. Aan de foto’s te zien wordt er ook volop,genoten. Liefs Petra en Cees Hoogland