Julian

Op 7 april werden wij in de ochtend opeens verrast, aangezien ons kleine hummeltje al graag de wereld wilde verkennen bij 33 weken zwangerschap. Na een vlotte bevalling kwamen wij als trotse ouders erachter dat wij een zoontje hadden gekregen, genaamd Julian. Gelijk kwam er een angst naar boven, aangezien dit kleine kwetsbare jongetje nog een aantal stappen moest gaan maken, voordat hij mee naar huis zou mogen. Echter, deze angst was snel weggenomen toen wij merkten dat onze zoon Julian een sterk kereltje was dat grote stappen maakte. Na ruim twee weken op de afdeling neonatologie had hij zich al goed ontwikkeld, maar zijn zenuwstelsel was nog onvoldoende gerijpt waardoor hij moeite bleef houden met het constant ademhalen. Op de afdeling lazen wij een foldertje van Earlybirds, hoorde wij van een verpleegkundige wat deze stichting inhield en zagen wij dat er in een andere kamer foto’s werden gemaakt vanuit de stichting. Eigenlijk zijn wij niet zo van fotoshoots, maar ons hummeltje had natuurlijk wel een belangrijk deel van zijn leventje in het ziekenhuis doorgebracht en we vonden het wel een mooie kans om dit vast te laten leggen op een bijzondere manier. Daarom hebben wij hem aangemeld voor een fotoshoot van Earlybirds en deze hebben wij vrij vlot kunnen inplannen. In deze tijd, waarin het erg onvoorspelbaar was wanneer Julian naar huis mocht, keken wij erg uit naar het moment dat de fotograaf langs kwam. We hebben erg genoten van de shoot en dit gaf ons als ouders ook een grote boost om er weer tegenaan te kunnen gaan. Julian heeft uiteindelijk bijna vijf weken in het ziekenhuis doorgebracht. We zijn erg blij met de ontvangen foto’s en willen Mijke Bressers en de rest van de stichting erg bedanken voor deze mooie rapportage. Earlybirds is een mooi initiatief, hierdoor kunnen ouders meer genieten en hebben zij een mooie herinnering van de kwetsbare en moeilijke tijd van hun wondertje(s) in het ziekenhuis.

Groetjes van de ouders van Julian