Joshua

Vanuit Stichting earlybirds kreeg ik de vraag om een reportage te verzorgen van Joshua in het WZA (Assen). We spraken af toen Joshua precies 1 week oud was. Een liefdevolle fotoreportage waarbij ik ouders meermaals hoorde zeggen; ‘ik heb hem nog helemaal niet zo vastgehouden of zo bekeken. Bijzonder mooi om te merken dat ik ouders gedurende de fotosessie zag ontspannen en vol trots en liefde naar hun mannetje zag kijken.

De moeder van Joshua vertelt haar verhaal.

Mijn hele zwangerschap heb ik als heel prettig ervaren. Ik was niet misselijk geweest en had geen andere heftige kwaaltjes. Het enige wat ik had was wat vermoeidheid en soms emotionele dagen. Ik heb nog door gesport tot 32 weken en 4 dagen. Ik werkte nog 40 uur in de week als docent-onderzoeker bij een hogeschool toen ik opeens dinsdagnacht 16 januari wakker werd van nattigheid tussen mijn benen. Eenmaal opgestaan voelde ik iets langs mijn benen lopen, wat vruchtwater bleek te zijn. Ik heb direct de verloskundige gebeld die constateerde dat het inderdaad ook vruchtwater was.

Daarna door naar het ziekenhuis waar ik een longrijping injectie kreeg. Daarna was het afwachten wat er ging gebeuren. Mijn vriend en ik waren heel erg geschrokken natuurlijk omdat ik nog maar 33 weken was. In de avond begon ik steken in mijn buik te krijgen dat steeds heftiger werd in de nacht. In een paar uur tijd had ik een ontsluiting van 10 centimeter en mocht ik beginnen met persen. Uiteindelijk is Joshua in 1.5 uur geboren. Ik kijk positief terug naar de bevalling alhoewel het wel heel snel allemaal gebeurde.

Die dagen erna was het direct schakelen en waren mijn vriend en ik in één keer papa en mama. Ik vond het zeer heftig allemaal. Maar wat waren wij gelukkig toen we hem ontmoetten. In het ziekenhuis kregen we een tasje met allemaal bladen waaronder van de stichting. Toen ik zag wat de stichting inhield en dat je je kon aanmelden voor een fotoshoot in het ziekenhuis heb ik dat gedaan. Zo kunnen we later terugkijken op een heftige maar mooie tijd samen in het ziekenhuis. De sneakpreview foto’s werden al snel verstuurd en deze foto’s waren al echt super mooi! Wij zijn heel blij dat wij ons hebben aangemeld en deze foto’s nu voor altijd kunnen terugkijken.