Jonas

Op donderdag 7 augustus had ik weer de eer om op pad te mogen voor de Stichting Earlybirds. Dit keer naar een klein mannetje, genaamd Jonas, 2,5 week oud. Hij is geboren met 33 weken door middel van een keizersnede. Dit omdat de mama van Jonas acute zwangerschapsvergiftiging kreeg. Het ging voor de ouders dan ook ineens als een sneltrein. Controle, opname en al snel was daar kleine Jonas.

Maar ondanks dat Jonas te vroeg geboren is, doet hij het geweldig. Jonas is een geweldig, mooi, tevreden, klein mannetje.

Tijdens mijn bezoek werd Jonas in bad gedaan door papa en mama. Hij genoot hier zichtbaar van. Na het badderen kreeg hij een lekker flesje melk van mama. De laatste dagen drinkt hij zijn flesjes zelf ook al goed. Soms een klein laagje nog wat hij nog niet opgedronken krijgt. Vandaar dat hij nog een neussonde in heeft. Alleen nu, na het badje, is zo’n flesje drinken dan wel heel zwaar. Toch dronk hij met mooie slokken het eerste beetje uit de fles. Daarna mocht hij uitrusten en kreeg de rest van zijn melk via de neussonde toegediend. De hele tijd lag Jonas zo tevreden en ontspannen erbij. Af en toe een klein lachje. Heel tevreden dus!

Wat een liefde voor de kleine Jonas van zijn ouders. Praten, knuffelen, kusjes. Het was een heel mooi, ontspannen bezoekje wat ik met veel plezier gedaan heb.

Hans en Melanie, ik wens jullie echt het allerbeste! Ik vond het erg leuk jullie ontmoet te hebben.

En Jonas, ga zo door. Eerst nog wat sterker worden, nog wat groeien en dan snel met papa en mama mee naar huis!

Heel veel liefs,

Miranda ten Haaft.