Jitse

Van de ouders:

Op 9 januari 2023 is ons zoontje Jitse na een aantal spannende weken geboren met 34 + 4 weken.
Toen ik net 32 weken in verwachting was kwamen ze erachter dat Jitse een behoorlijke groeiachterstand had. Helaas groeide hij niet goed meer in mijn buik. Dit was voor ons een behoorlijk schok. Dit vervolgde met vele bezoeken naar het ziekenhuis en elke dag een CTG om te kijken of hij het nog wel goed vol hield in mijn buik. Uiteindelijk heeft hij het nog 2 weken volgehouden tot dat op 9 januari bleek dat hij het toch wel erg moeilijk kreeg in mijn buik. Daarom werd hij die avond gehaald met een spoedkeizersnede. Hij werd geboren als prematuur en dismatuur, hij woog 1362 gram. Maar hij liet gelijk na zijn geboorte zien dat hij ontzettend sterk is. Hij doet het ontzettend goed en gaat elke dag vooruit. Wij zijn ontzettend trots op hem en hopen dat het zo goed mag blijven gaan.

We zijn heel erg dankbaar voor de mooie foto’s die zijn gemaakt door Anneke. Heel erg mooi dat deze stichting bestaat, zo hebben wij een mooie herinnering aan deze periode.

Van de fotografe:

Dinsdag 17 januari mag ik weer op pad voor de stichting. Deze keer ga ik naar het MCL in Leeuwarden om een reportage te maken van de kleine Jitse en zijn ouders. Ik ontmoet zijn vader in bij de hoofdingang van het ziekenhuis en we lopen samen naar de kamer waar het gezin verblijft. Jitse is geboren na 34 weken zwangerschap en nu een week oud. Een spannende periode voor de ouders, want Jitse was niet alleen prematuur, maar ook dismatuur. Hij groeide niet meer goed bij mama in de buik en moest gehaald worden met een spoedkeizersnee. Gelukkig gaat het nu erg goed met dit kleine vechtertje. Hij ligt nog in de couveuse, maar hij mag al bijna van de monitor.

Tijdens het foto’s maken kreeg hij een schone luier en mocht even oefenen met drinken uit de fles. Hij was nog erg moe van afgelopen nacht, want hij heeft even flink doorgehaald en zijn ouders lekker wakker gehouden. Veel interesse was er dus niet voor het flesje, dus de rest kreeg hij via de sonde. Daarna mocht hij nog even lekker buidelen bij mama, waar hij weer heerlijk in slaap viel.

Jitse, word maar snel een grote, sterke jongen, zodat je lekker met je ouders mee naar huis mag!

Warme groet,
Anneke

1. Esther Kroon
    Esther Kroon zegt:

Oh zo herkenbaar. Bij ons ontdekt met 32 weken en uiteindelijk met 35 wekrn spoedkeizersnede. Sterke man van 1640 gram en 40 cm.

Alsof ik ons eigen verhaal lees, 4 jaar later

2. Denise
    Denise zegt:

Heel herkenbaar. Bij ons kwamen ze erachter bij 28 + 5 weken dat hij een groeiachterstand had. Vanaf dat moment in het ziekenhuis gelegen totdat ze me uiteindelijk hebben ingeleid bij 34 weken. Hij had een geboortegewicht van 1320 gram maar deed het bovenwonder ontzettend goed.