Casper

Op 19 december 2022 is onze zoon Casper geboren na een zwangerschap van 31 weken en 3 dagen. Het was een zware zwangerschap voor mij met Hyperemesis gravidarum (HG) vanaf week 5 tot de bevalling. Gelukkig ging het met onze zoon
goed tijdens de zwangerschap. Bij 30 weken en 4 dagen zwangerschap braken mijn vliezen en kreeg ik weeën. Ik werd opgenomen in het MMC in Veldhoven, daar heb ik weeënremmers en longrijpingsprikjes toegediend gekregen. Een week later kwam na een hele snelle bevalling onze lieve Casper op de wereld.

Casper werd opgenomen op de NICU afdeling en het ging goed met hem. Wij verbleven in het Ronald McDonald huis. Na 5 dagen mochten we over naar de medium care in het Anna ziekenhuis in Geldrop. Na aankomst ging Casper hard achteruit, zodanig dat we nog geen 12 uur later weer met spoed terug moesten naar de NICU afdeling in het MMC. Casper bleek een infectie te hebben. Met goede zorgen kwam Casper er na een aantal dagen weer bovenop, maar dat was helaas van korte duur: meteen daarna kwam een tweede infectie. Casper heeft bewezen dat hij een sterk mannetje is, want ook de tweede infectie heeft hij overwonnen. 7 dagen later mocht Casper weer terug naar het Anna ziekenhuis. Vanaf dat moment heeft Casper grote stappen stappen vooruit gezet, met af en toe ook weer een stapje terug.

Na 26 dagen in het Anna ziekenhuis mochten we eindelijk met zijn drietjes naar huis. Helaas was de thuiskomst van korte duur. Twee dagen na thuiskomst stopte Casper in de ochtend met ademhalen. Na een paar hele spannende minuten kwam Casper weer bij. Er kwam met spoed een ambulance die ons overbracht naar het Anna ziekenhuis. Daar verslechterde de situatie, waardoor we in de nacht overgebracht werden naar het MMC. Casper kwam weer op de NICU afdeling en lag aan de beademing. Casper bleek een virus te hebben waar hij erg ziek van geworden was. Casper bleek weer heel sterk want hij heeft na een aantal hele spannende dagen toch het virus weer te weten overwinnen. Na 7 dagen op de NICU zijn we weer terug gegaan naar het Anna ziekenhuis. Hier zijn we nog 4 dagen geweest om verder te herstellen, waarna we eindelijk weer met zijn drietjes naar huis mochten. Casper is inmiddels 39 weken oud.

Wat een rollercoaster waren de afgelopen 9 maanden, veel momenten van blijdschap en geluk maar ook veel momenten van angst en verdriet. Wij zijn Early Birds heel dankbaar voor de mooie fotorapportage die gemaakt is. Dat was een mooi lichtpuntje in deze heftige periode.

1 antwoord