Jip & Siem

Jip en Siem

Ik had al kennis gemaakt met de ouders van Jip en Siem nog voordat ze geboren waren. Hun ouders wilden namelijk graag een newbornshoot door mij laten maken. Omdat de kans aanwezig zou zijn dat ze eerder geboren zouden worden, attendeerde ik ze op de stichting Earlybirds Fotografie. Ze gaven toen al aan dat ze het fijn zouden vinden als ik de reportage kon verzorgen omdat ze mij al kennen. Dat kon gelukkig geregeld worden!

Op 7 december ging ik naar Beugen om de tweeling en hun ouders op een liefdevolle manier vast te leggen. En dat is gelukt! Wat een liefde en blijdschap straalt er van de ouders af! Je kunt echt zien dat ze blij zijn dat ze hun zoontjes eindelijk in hun armen hebben kunnen nemen na al die zware jaren! Ik heb genoten van deze reportage! De jongens kregen eerst hun flesje van hun papa en mama en mochten daarna lekker gebadderd worden.

Lieve Jip en Siem, ik vond het fijn, maar zeker ook bijzonder, om jullie te mogen ontmoeten! Ik wens jullie een gezond en liefdevol leven toe samen met jullie papa en mama en broertje Bram*!

Liefs Inge van der Wijst

**************

De ouders:

Op 22 november 2014 is onze twee eiige tweeling Jip en Siem geboren met 34 weken zwangerschap. Op 28 januari 2009 hebben wij ons zoontje Bram verloren omdat we de zwangerschap met 22 weken moesten beeïndigen omdat de vliezen met 19 weken gebroken waren. Ons zoontje Bram had geen enkele overlevingskans. Omdat mama een baarmoederafwijking heeft is de kans op miskramen en vroeggeboortes extra groot. Hierna volgde gelukkig twee spontane zwangerschappen maar deze liepen helaas allebei uit op een miskraam.

Nu naar ruim 10 jaar van iui behandelingen te hebben doorlopen waren we weer begonnen aan een iui behandeling. Nu bleek na twee weken hormonen spuiten dat het eitje al gesprongen was en daardoor ging de 14de iui behandeling niet door helaas. Maar na twee en halve week bleek de zwangerschapstest dan toch positief! Alsnog dus een spontane zwangerschap. Toen we zeven weken zwanger waren werd de eerste echo gemaakt en hier kregen wij dan het prachtige en ongelooflijke nieuws te horen dat we in verwachting zijn van een tweeling! Dit was helemaal geweldig maar natuurlijk zat de spanning er weer aardig in. Als deze zwangerschap dan maar goed mag blijven gaan. In ieder geval de 24 weken halen was ons eerste doel. Gelukkig verliep de zwangerschap op enkele complicaties na erg goed. Toen we de 26 weken voorbij waren hadden we echt een gerust gevoel. Nu komt het echt goed. 2 januari 2015 is de uitteldatum maar we hielden er al rekening mee dat de tweeling wel eens eerder geboren zou kunnen worden.

22 november 2014 werden Jip en Siem geboren. Jip weegt 2205 gram en Siem weegt 2294 gram en ze zijn allebei 45 cm. Jip is met behulp van de vacuümpomp geboren en daarna volgde nog een spoedkeizersnede voor de geboorte van Siem. Jip en Siem hebben in totaal 5 dagen in de couveuse gelegen. Daarna lagen ze lekker in een wiegje op hun eigen kraamsuite. Papa en mama mochten net zolang als Jip en Siem in het ziekenhuis blijven. Dit vonden papa en mama erg fijn van het Maasziekenhuis in Beugen. Op 7 december vond de fotoshoot plaats. Het was geweldig om mee te maken! Inge van der Wijst heeft prachtige foto’s gemaakt van alle momenten. 12 december 2014 mochten Jip en Siem mee naar huis. Jip en Siem maken het erg goed. Ze wegen allebei ruim 6 pond en zijn allebei 48 cm. Inge bedankt voor deze prachtige reportage. Wij zijn erg blij dat er een stichting zoals Earlybirds bestaat!

1. opa en oma opsteegh esteren
    opa en oma opsteegh esteren zegt:

Wat een mooie foto,s van een trotse papa alwin en mama carla en ook van onze klienkindjes jip en siem de tekst is geweldig, om als nog tranen van in je ogen te krijgen ,o zo mooi
    we zijn super trots op jullie alle vier

veel liefs van opa en oma esteren

2. Paula
    Paula zegt:

Wat hebben jullie een doorzettingsvermogen getoond! Heel veel geluk gewenst!

Groetjes Paula (mama van jongetje geboren met 33 weken, gaat heel goed)