Jessy prematuur, geboren met 35 weken en 4 dagen, leverwaarde, couveuse, infectie

Jessy

Earlybird Jessy

Naast mijn werk als fotografe, werk ik ook nog parttime in het AMC als beveiliger. Mijn gewaardeerde AMC-collega Michael werd papa van een mooie dochter Jessy na een spannende zwangerschap van 35 weken. Jessy haar broertjes Davey en Tom werden vorig jaar na een zwangerschap van 22 weken te vroeg geboren, maar helaas hebben ze maar 1 uurtje van ze kunnen genieten. Na veel verdriet was daar ook de blijdschap toen Anouk een aantal maanden later weer zwanger mocht worden. Maar een zorgeloze zwangerschap was het natuurlijk niet.

Anouk en de kleine werden gedurende de zwangerschap goed in de gaten gehouden. De kleine meid groeide goed en er werd al door de artsen gezegd, dat ze met 37-38 weken gehaald zou worden. Maar Jessy vond het met 35 weken wel prima en werd op 5 september geboren met een geboortegewicht van maar liefst ruim 6 pond.

Omdat het gezin in het AMC verbleef, was het voor mij makkelijk om na een dienst gelijk de reportage te doen. Dus op 7 september heb ik kennis mogen maken met Anouk en de kleine kanjer! Wat een mooi meisje, een hoofdje vol met zwarte haartjes en ogen om van te smelten! Prachtig om dit mooie gezinnetje te zien!

Jessy ging voor het eerst badderen en genoot daar helemaal van. Anouk bleek een natuurtalent te zijn bij het verzorgen en aankleden. Een tante kwam ook nog even op visite en de verpleegkundige was er ook de hele tijd bij. Wat een gezelligheid in 1 kamer!

Jessy moet nog even blijven omdat haar leverwaarden nog niet goed zijn.

Lieve Anouk en Michael, ik hoop jullie de kleine meid snel mee naar huis mogen nemen en heerlijk van elkaar mogen genieten! Ik vond het fijn om voor jullie deze reportage namens stichting Earlybirds voor jullie te maken.

Liefs, Rianne

——

Reactie van de ouders:

Na een moeilijke en zware zwangerschap werd maandag 5 september onze dochter Jessy geboren na 35.4 weken. Voor ons was dat best schrikken omdat we vorig jaar onze tweeling zijn verloren met 22 weken. Gelukkig was dit wel een betere termijn!

Eenmaal geboren bleek dat onze dochter het super goed deed en een mooi geboorte gewicht had! Na een paar dagen hadden we wel een terugslag omdat haar leverwaardes niet goed waren, dat is normaal voor vroeg geboren kindjes. Ze moest daardoor op een lamp liggen en een dag later toch nog even in de couveuse met een extra lamp.

Daarbij kreeg ze ook nog een infectie aan haar hoofdje van een wondje waar een electrode had gezeten tijdens de bevalling. Voor ons was dat best schrikken allemaal, maar na een dikke week ziekenhuis was ons meisje sterk genoeg en mochten we haar eindelijk mee naar huis nemen!

We zijn echt super trots op ons knappe meisje en heel blij met de mooie foto’s van Rianne die dit wilde doen voor ons namens stichting Earlybirds!

Michael en Anouk

1 antwoord