Siebe prematuur geboren met 26 weken infectie beademing

Siebe

Siebe prematuur geboren met 26 weken infectie beademing
‘Nooit gedacht dat je zo mooi zou zijn
Nooit gedacht, zo perfect en klein
Zo overweldigend, zo onbeschrijfelijk
Je bent meer dan een wonder’

Op Woensdag 21 september ga ik naar het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht. Mama Else-Marie is er al en later komt ook papa Arnold binnen. Siebe is een heerlijk mannetje die met 26 weken is geboren, maar wat doet hij het goed!

Na een klein praatje pak ik mijn camera. Siebe wordt door mama uit zijn bedje gehaald want vandaag mag hij lekker in bad! Papa en mama wassen Siebe en hij vind het heerlijk, het is een rustig ventje die bijna nooit huilt. Als Siebe uit het badje wordt gehaald gaat mama lekker tutten met haar kleine. Haartjes worden gekamd, het nieuwste en mooiste pakje wordt aangetrokken en er wordt een bijpassend slabbetje bij gezocht. Want op zo’n eerste fotoshoot moet je toch wel op je mooist zijn?

Na het tutten wordt Siebe in de draagdoek bij mama gelegd en vallen z’n oogjes bijna dicht..

Toen ik vandaag een dag na de shoot de moeder van Siebe mailde kreeg ik te horen dat ze met z’n drieën naar huis mochten! Zo hebben we deze ziekenhuis periode nog net kunnen afsluiten met een fotoshoot.

Lieve Arnold, Else-Marie en Siebe, ik wens jullie heel veel geluk en liefde toe!

———-

“Na 25 rustige en mooie zwangerschapsweken schrokken we enorm toen we in het ziekenhuis hoorden dat ik al 3 cm ontsluiting had.

Het duurde daarna niet lang meer voor onze kleine Siebe met 26 weken werd geboren. Hoewel we nog moesten kiezen welke naam we wilden vonden we het na een eerste aanblik een echte Siebe. Wat een houvast werd het toen we later hoorden dat Siebe de betekenis ‘Schitterende Overwinnaar’ had. Er volgde een spannende tijd, de eerste weken die we met Siebe op de ICN in Sophia doorbrachten waren een achtbaan. Verdriet, angst, toen Siebe een infectie kreeg of zoveel moeite had met ademen dat hij aan de beademing moest. Maar ook vergeten we niet meer de liefdevolle zorg van geweldige zusters en dokters. En ook zoveel mensen om ons heen die voor ons klaar stonden en voor Siebe baden, we voelden ons enorm gedragen!

Ja Siebe doet het knap, we zijn enorm trots, wat een vechter! Vandaag (22 september) mag Siebe na 16 weken weken dan eindelijk naar huis toe. Nog wel met sonde voorlopig, maar als je van zo ver komt zeg je ‘alleen maar met sonde naar huis’.

Zo bijzonder was het dat we in deze laatste dagen nog een shoot kregen van Earlybirds, een mooiere afsluiting van deze ziekenhuis periode kan bijna niet! Ontzettend bedankt!”