Jaylen

Van de ouders:

Op 16 mei kregen we te horen dat Jaylen 4 weken groeiachterstand had,  ik was 30 weken zwanger.  2 dagen later konden we terecht in het UMCG voor een uitgebreide controle.  Om 15:00 uur liepen we het ziekenhuis binnen, om vervolgens om half 5 per direct opgenomen te worden tot aan de bevalling. De baby kon niet groeien, want de placenta bleek niet voldoende voedingsstoffen af te geven.  Eerst even een half uurtje aan het ctg, dat werd een uur en later twee en half uur in totaal.  We kregen te horen dat de baby het niet comfortabel meer had in mijn buik en met een spoedkeizersnede gehaald zou worden. Op 18 mei om 20:09 uur is onze Jaylen Senn geboren,  820 gram en maar 32 cm klein.  Ondanks dat hij veel te klein was,  huilde hij gelijk en kreeg een apgarscore van 9/9. Hij werd naar de afdeling neonatologie gebracht,  waar ik hem later op de avond mocht ontmoeten.  Zo klein en teer, maar zo ontzettend prachtig en volmaakt! We wisten dat we een lange weg te gaan zouden hebben, met mogelijke tegenslagen…. na 3 weken woog Jaylen eindelijk 1 kilo en mocht naar het Martiniziekenhuis, ook daar ging het hartstikke goed met hem en op 21 juni is Jaylen overgeplaatst naar Tjongerschans in Heerenveen. Na een paar dagen mocht hij hier uit de couveuse en in een warmtebedje. Inmiddels is Jaylen 7 weken en weegt hij nu 2064 gram,  ligt in een bedje met maar 1 kruik en hij is druk bezig om te leren drinken uit een flesje.  We hopen dat het nu niet lang meer gaat duren voordat hij naar huis mag.

Van de fotografe:

Op dinsdag 5 juli ga ik naar de Tjongerschans in Heerenveen om Jaylen te fotograferen. Wanneer ik op de kamer kom word ik warm welkom geheten met een bakje thee. Zo kunnen we even rustig kennis maken en kan ik alvast even in het wiegje gluren. En wat ligt daar een mooi mannetje! Jaylen is geboren met 30 weken, inmiddels alweer 7 weken oud en minstens twee keer zo zwaar als bij de geboorte.

Als we kennis hebben gemaakt wordt Jaylen wakker gemaakt voor zijn verzorgingsmoment. Hij krijgt schone kleren aan en daarna een flesje. Met een heldere blik kijkt hij al nieuwsgierig om zich heen en soms moppert hij even om te laten weten dat hij omkleden niet leuk vindt. Met groot enthousiasme begint hij aan zijn flesje. Soms een beetje te gulzig, want hij verslikt zich, krijgt een dipje en moet even op adem komen. Leren drinken is ook best zwaar, dus wat er over is mag nog even via de sonde.

Moe en voldaan ligt hij daarna nog heerlijk bij mama na te genieten. Wat een plaatje!

Ik hoop voor jullie dat hij snel mee naar huis mag!

Warme groet,
Anneke van Vleeren

1 antwoord
  1. Karin