Mees en Wes

Mees en Wes zijn met 33 weken geboren omdat de vliezen braken en uiteindelijk de bevalling niet tegen te houden was. Voordat ze in het JKZ lagen hebben de jongens ook nog in Leiden in het ziekenhuis gelegen. Op 1-juli ging ik naar het JKZ.

Dit keer niet naar de neonatologie maar de kinderafdeling. Dit omdat ze uit voorzorg in quarantaine zijn omdat hun grote zus de waterpokken heeft en ze bang zijn dan andere baby’s op de neonatologie besmet worden.

In de week dat ik met de ouders van Wes en Mees een afspraak maakte werd Wes al uit het ziekenhuis ontslagen. Gelukkig heeft den haag het Ronald mac Donald huis aan het ziekenhuis waar de ouders kunnen slapen en overdag kan Wes in een eigen bedje op de kamer van Mees.

Mees doet het naar omstandigheden goed. Kort geleden is hij zelfs geopereerd aan zijn hart. Deze operatie duurde maar liefs 3 uur lang. Nu 3 weken later zien we alleen een klein litteken op zijn borstkast van deze sterke vechter. Als we tijdens de foto’s maken de twee broertjes naast elkaar leggen zien we dan de ene bleker van kleur is dan de ander. Mees heeft een drukke dag gehad. In de ochtend ging hij in bad en tijdens de reportage kwam de arts langs om van beide jongens een echo van hun hoofdjes te maken. Het leek er allemaal goed uit te zien. Wes was klaar wakker en kreeg de fles, maar Mees was moe van alle prikkels van vandaag dus kreeg hij de voeding dit keer via de sonde.

Hopelijk hebben de jongens geen waterpokken op gelopen via hun grote zus, maar dat kunnen we pas over een paar weken zeggen.

Sinds 5-juli heb ik begrepen van de ouders dat beide jongens nu heerlijk thuis zijn. Mees is wel met sonde naar huis gegaan, moet doet het super goed.

Liefs Patricia