Jax

JAXBLOGCOLLAGE

Ouders:
Wat waren wij gelukkig dat we eindelijk weer zwanger waren. Onze lieve Jax heeft vanaf het begin al hard moeten vechten in mama’s buik. Door veel bloedingen in het begin,was er onzekerheid. Maar vanaf 12 weken hebben we enorm genoten van de zwangerschap tot aan de  20 wekenecho. Hij trappelde flink en we waren enorm trots op het buikje wat mama al had. Op de 20 weken echo zagen ze dat Jax aan de kleine kant was en we een extra echo moesten laten maken in Maastricht. Die extra echo was geen fijne ervaring en hebben veel verdriet gehad en er brak een zeer onzekere tijd aan. Uiteindelijk lag het aan de doorbloeding van de navelstreng en daardoor kreeg Jax niet voldoende voedingsstoffen om goed te kunnen groeien.
Met 24 weken is mama opgenomen in het ziekenhuis omdat de navelstrengdoorbloeding zeroflow was. De doktors dachten dat ze voor de 25ste week nog een spoedkeizersnede moesten uitvoeren, maar gelukkig hebben we het kunnen rekken tot 29+4. De navelstrengdoorbloeding was reverseflow en mama had ook nog zwangerschapsvergiftiging (hellp)erbij. Dus een spoedkeizersnede volgde in Veldhoven, omdat er geen plaats op de ok en Nicu was in Maastricht.
Daar hebben we drieeneenhalve week onze zoon flink zien vechten. Hij deed het meteen super en heeft twee weken ondersteuning gehad voor de ademhaling en moest alleen nog maar flink groeien om naar het streekziekenhuis te mogen. Op 7 december mocht hij naar het ziekenhuis in Sittard. Daar heeft hij heel hard gewerkt om nog in 2015 naar huis te kunnen. Precies 7 weken na zijn geboorte mocht hij naar huis. Dus 2016 kon niet beter voor ons beginnen.
We vinden het erg fijn dat er de mogelijkheid bestaat om in het Ronald mc Donald te kunnen logeren en dat earlybirds bestaat. Je leeft in overlevingsstand en dan zijn deze mooie foto’s van onze Jax enorm waardevol en herinnering aan deze zware periode! Enorm trots op onze lieve stoere Jax!
We willen Sanne enorm bedanken voor de mooie foto’s.
Liefs, Rob en Caroline

Fotograaf:
Op maandag 14 December mocht ik Jax in het Zuyderland vastleggen, hij was nog maar net overgeplaatst vanuit het ziekenhuis in Veldhoven. Doordat papa en mama via de wereldprematurendag al een aantal mooie foto’s hadden ontvangen van de stichting, besloten ze dat ze toch ook wel heel graag een reportage wilden laten maken van hun kleine mannetje. Jax werd geboren op 12 November toen hij 29 weken en 4 daagjes oud was. Ondertussen is hij de 1500 gram voorbij en ontwikkeld hij zich goed, onder de reportage heeft hij ons allemaal goed in de gaten gehouden en was hij lekker actief.
Toen ik aankwam had Jax net zijn voeding gehad en vertelden papa en mama over hun gezinnetje. Kort erna haalden ze hem lekker uit zijn bedje en liepen we naar een andere kamer om hem daar te verzorgen. Daar hoorde natuurlijk een schone luier bij gevolgd door een badje wat hij toch wel heel fijn vond. Rustig om zich heen kijkend lag hij stil in de armen van papa en mama en tevreden liet hij zich ook lekker afdrogen. Toen de kleertjes aan waren en zijn haartje gekamd was het tijd om nog even lekker te knuffelen voordat hij weer in zijn bedje terug gelegd werd. Lieve Jax ga zo door, je bent een kanjer!
Inmiddels hebben we het goede nieuws ontvangen dat Jax rond oud en nieuw naar huis is mogen gaan! Wat een fijn nieuws!

Liefs,
Sanne Jennes

1. Sheranie Perebooms
    Sheranie Perebooms zegt:

Lieve Rob en Caroline,
    Ik krijg nog steeds kippenvel als ik dit lees. Wat hebben jullie een heftig jaar achter de rug vol met verdrietige momenten en onzekerheden. Maar ook gelukkige momenten!
    2015 is voorbij! 2016 wordt een geweldig jaar. Caroline, ik ben super trots op je! Je doet het geweldig. En kleine Jax is mijn held. Geniet van jullie gezinnetje.
    Liefs,
    Sheranie

2. Loes
    Loes zegt:

Jeetje wat een heftig verhaal en wat een spannende periode. Kippenvel…

Wat is die kleine Jax een dappere vechter en wat een kanjer! Dat kan ook niet anders met zo’n geweldige ouders!

Ik hoop dat jullie vanaf nu alleen maar mogen genieten van het ouderschap en van jullie prachtige gezin.

Lieve Caroline, neem ook je tijd voor een goed herstel zowel lichamelijk als geestelijk. Wat jullie hebben mee gemaakt is niet niks. Neem je tijd!

Samen staan jullie sterk dat hebben jullie al bewezen!

Ik wens jullie een geweldige toekomst samen met knappe Jax!

X Loes

3. Iny/mama/ oma
    Iny/mama/ oma zegt:

Lieve Rob en Caroline en Jax, dank je wel voor jullie verhaal en foto’s! Nu ik dit lees en zie raakt het mij opnieuw . Wat is er veel gebeurd en wat hebben jullie je er dapper doorheen geleefd. ‘N sterke Jax, sterke ouders en lieve mensen om jullie heen en al die kundige en lieve mensen in het ziekenhuis.Spanning , angst en onzekerheid maar vooral geloof hoop en de liefde hebben jullie gebracht waar jullie nu zijn. Ik ben Dankbaar, blij en trots !Te groot om in woorden te vatten. Neem de tijd om te wennen en te herstellen en te verwerken.Ieder op zijn of haar manier EN samen! Ik heb alle vertrouwen in jullie!Weet dat jullie niet alleen zijn! mama/oma/ Iny

4. Brigitta
    Brigitta zegt:

Mijne schattebouten
    Caroline,Rob en Jax
    Dat jaar 2015 voor ons allen niet t’vergeten,
    Was was ik blij dat jullie weer in verwachting waren, tranen voor blijdschap voor jullie en ook voor mijn dat ik voor de 2te keer oma mocht worden,
    Wat is het bijzonder 2 kleinkinderen zo kort naar eenander,en was waar Michel blij dat jullie ook ouders werden,
    Im sebtemper jullie mooi en liefde voll trouwerij