Iris & Tessa prematuur tweeling 25 weken spoedkeizersnede

Iris & Tessa

Onze prachtige vechters Iris en Tessa:

Op 30 april 2016 was ik 25,2 weken zwanger van Iris en Tessa. Het begon als een zaterdag zoals velen. We waren overdag lekker druk bezig in en voor ons huis en gingen ‘s avonds uit eten in Zwolle met vier vrienden.

Voordat we het toetje konden bestellen merkte ik op het toilet dat ik behoorlijk wat bloed verloor. Gelukkig hadden we de auto bij toeval dichtbij geparkeerd en onderweg belde ik met het ziekenhuis. Daar aangekomen bleek dat het voetje en de navelstreng van Iris al geboren waren en ik had 3 cm ontsluiting, maar de vliezen waren nog intact. Helaas mochten weeënremmers niet meer baten en braken na een paar uur mijn vliezen.

Om 5.12 uur en 5.13 uur werden Iris en Tessa met een spoedkeizersnede geboren. De meisjes zijn echte vechtertjes en wij zijn dankbaar en blij dat het naar omstandigheden goed met ze gaat. Ze verblijven op de NICU waar ze de beste zorg krijgen die wij voor ze kunnen wensen. We hopen dat het goed mag blijven gaan en we nog héél lang van onze prachtige dochters mogen genieten.

Groeten,
Jeroen en Ilse Hidding