Hugo prematuur geboren met 34 weken, Moeder en Kind Centrum Harderwijk, couveuse, sonde, badderen

Hugo

Het is 09:40 uur als ik de trap op loop van het Moeder en Kind centrum in Harderwijk, op weg naar Earlybird Hugo. Ik heb om 10:00 uur de afspraak dus ben aan de vroege kant.

Ik had bedacht dat ik aan de verpleegkundige zal vragen of de ouders er al klaar voor zijn als ik voor de deur sta die leid naar de couveuse afdeling. Naast mij staat een man, stoer met baard en in zijn handen 3 mini flesjes melk, een papa denk ik bij mijzelf. “heb je een pasje” vraagt hij? Nee ik kom voor Hugo en zijn ouders, Jaspe en Marleen zeg ik. Ah! De fotograaf antwoord hij, ik ben de papa van Hugo! Aangenaam!

Ik verontschuldig mij dat ik zo vroeg ben maar dat is geen probleem, ze zijn er klaar voor “alleen moet er nog wel even gekolfd worden” zegt mama Marleen die we op de gang tegenkomen. We lopen naar de kamer en daar ligt kleine Hugo, verzonken in een diepe slaap in een glazen huisje. Zo lief en klein.

“Hij doet het fantastisch vandaag is hij al over de 1800 gram” vertelt Marleen. Ze gaat kolven en ondertussen leg ik alles even uit. Hugo krijgt nog even een voeding via zijn sonde. Ik maak mijn camera klaar en ga lekker aan de gang. Wat deurtjes mogen open van de couveuse zodat ik zijn snoetje er mooi op krijg. Zijn plakketjes en een aantal slangetjes mogen er even later af. “Zo staat hij er nog mooier op” zegt de verpleegkundige die ondertussen verteld dat Hugo straks in badje mag. Voor de 2e keer! Spannend! Papa Jaspe gaat het doen. Mama is klaar met kolven en ze kleden Hugo samen uit, het badje wordt gevuld en eerst mag hij nog even gewogen worden.

Hugo geniet zichtbaar van het warme water en de stevige grote hand van papa om hem heen. Na een kleine 10 minuutjes wordt hij er wel moe van en is het tijd om af te drogen en aan te kleden.

Na het badje wordt Hugo met veel liefde door papa en mama in een pakje maatje 44 gehesen. Hij heeft nog wel wat groeiruimte maar het staat hem prachtig. Okergeel. De sokjes nog en nu mag hij lekker bijkomen in de armen van mama. We maken nog wat mooie foto’s en daarna valt hij vredig weer in slaap. Terwijl Hugo bij papa ligt loopt mama met mij mee naar de gang “ik heb nog iets voor je”. Ik krijg een prachtig bloemetje… te gek voor woorden ik ben hier voor jullie!

Wat een lieve mensen, wat een prachtig jongetje. Lieve Hugo groei maar goed dan kun je snel thuis gaan genieten! Ik heb van je genoten.

Liefs,
Nathalie Mandemaker

1 antwoord
  1. Jordi
    Jordi zegt:

Super lief!!! En Hugo je doet het super je gaat als een echte Smal met rasse schreden vooruit!!!!

Nog ff en je kan met je grote Neefjes Luca en Jason ravotten!!

En straks met je nieuwste neefje of nichtje die wij in februari verwachten!

Dikke kus ome Jordi