Hafsa & Hayder prematuur geboren met 28 weken, tweeling, sonde, flesvoeding, Juliana Kinder Ziekenhuis

Hafsa & Hayder

23 december 14.15 uur vlak voor de kerst ontmoette ik Raza en Mediha. Trotse ouders van een dochter Hafsa en een zoon Hayder. Deze 2 vechtertjes waren met 28 weken geboren. Hafsa mocht eigenlijk al naar huis maar bleef bij haar broer Hayder op de kamer logeren, zodat ze uiteindelijk als een compleet gezin naar huis zouden kunnen gaan.

De reportage stond eigenlijk eerder in december gepland, maar de avond/nacht voor de reportage ging de gezondheid van Hayder achteruit en kon de reportage op dat moment niet doorgaan.

Nu had Hayder alleen nog maar zuurstof monitoring en een neuszonde voor als hij niet goed dronk. Als Hayder kon bewijzen dat hij uit zijn eigen fles kon drinken zou hij naar huis mogen.

Fotograferen voor de Stichting Earlybirds blijft een zegen om te mogen doen, maar een meerling vast leggen is toch wel extra speciaal.

Raza en Mediha ik wens jullie al het geluk en gezondheid toe voor 2019!
Liefs Patricia