Gyan

Op dinsdag 25 oktober is onze zoon Gyan geboren met een zwangerschap van 28 weken en 6 dagen.

Maandag 17 oktober ging ik met buikpijn naar de huisarts, deze verwees mij door naar het ziekenhuis. Ik moest mij melden in Sittard en er werd bloed en urine afgenomen, mijn ontstekingswaarde waren goed, maagbeschermertje meegekregen. Ik stuur u wel nog even langs Heerlen geboortecentrum omdat u zwanger bent, dit ook gedaan en daar kreeg ik ter preventie een antibiotica. Ik ging naar huis, de hele week rust gepakt en dacht omdat de pijn stukken minder was, het zal wel goed zo zijn dan.
Maandag 24 oktober na het eten zat ik met mijn man aan tafel en kreeg weer deze enorme buikpijn. Meteen na het geboortecentrum gebeld en kon terecht. Weer bloed en urine afnemen en kwam weer niks uit. Ik gaf aan dat ik niet weer naar huis ging met zo een pijn en de artsen gingen overleggen. Ze hadden een mri geregeld maar deze hield ik niet vol, na lang wachten weer overleg en kon met mijn toestemming ivm straling een ct-scan gedaan worden. Hier kwam uit dat ik een darmhernia had aan de dunne darm. Met spoed werd de ambulance geregeld om naar Veldhoven te vertrekken omdat dit het enige ziekenhuis in heel Nederland is die bariatrie en zwangerschap doet. Aangekomen in het ziekenhuis werd al snel de conclusie getrokken om mij meteen aan mijn darmen te opereren. Na de operatie kregen we te horen dat alles goed was en ook met de baby, echter in korte tijd kwam opeens een elftal met artsen de kamer op ons vertellen dat onze baby het moeilijk kreeg in de buik door de operatie en dat hij onder volledige narcose met spoed gehaald moest worden anders zou het anders aflopen. Om 14.02u is onze prachtige zoon geboren, papa is meegegaan naar de Nicu en mama kreeg nog een kijkoperatie of de darm operatie nog steeds goed was. Helemaal versuft word ik naar de couveuse gebracht waar papa met Gyan waren. Een heel apart gevoel omdat je totaal niks mee hebt gekregen van de bevalling en stukjes mist in je hoofd. Je man maakt het wel mee, maar alles ging zo snel en voelde zich zo machteloos.
2 weken later is Margo via Stichting early birds bij ons foto’s komen maken. Zij legde momenten van verzorgen en buidelen vast met de lens. Dit is voor ons zo waardevol en een lichtpuntje in de onzekere tijd waar je in zit vol met emoties.
Margo en stichting early birds dankjulliewel dat dit mogelijk is gemaakt, om van een emotionele en onzekere periode iets moois vast te leggen.