Gijs & Luuk

Gijs Luuk

Gijs en Luuk; onze mannen hebben een beetje haast. In de 26e week van de zwangerschap willen de jongens al op de wereld rond komen kijken. Mama wordt opgenomen in het Amphia ziekenhuis en omdat de jongens liever nog niet geboren worden, krijgt mama weeënremmers en wordt overgeplaatst naar het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven waar ze baby’s kunnen opvangen in dit vroege stadium.

Het lieve team van de OHC weet gelukkig de jongens naar een veel veiligere termijn van 32 weken te krijgen. In de buik van mama worden de jongens terug overgebracht naar het Amphia ziekenhuis. Na twee dagen observatie wordt mama ontslagen en mag ze de geboorte van de jongens thuis afwachten. Acht dagen later, na 33 weken en 4 dagen zwangerschap zijn de jongens niet meer te houden. Op 21 april 2015 worden ze geboren, Gijs en Luuk, 1780 en 1740 gram. Twee gezonde knapen.

Momenteel (14 mei 2015) liggen de jongens nog op de medium care waar ze lekker aan het groeien zijn. Hier is Pasquale van Earlybirds bij ons geweest om een mooie blijvende herinnering te maken voor ons en onze jongens. Hier is ze uitstekend in geslaagd. Wij vinden het een prachtige serie foto’s. We hopen nu dat onze twee mannen nog wat kleine stappen maken zodat wij ze binnen 14 dagen in hun eigen wiegen te kunnen leggen.

Groetjes,

Khadija, Maurice, Gijs en Luuk.