George

Van de ouders
Na een lange werkweek begonnen we op vrijdagavond van het weekend te genieten met een filmpje en een wijntje (Papa). Plotseling in het midden van de film braken bij mama haar vliezen. Na een snel thuisbezoek van de verloskundige waren we rond 22:00 al in het Radboud UMC. De dokters probeerden mama haar weeën te vertragen met medicatie, maar op zaterdagmiddag was het duidelijk dat de bevalling begonnen was, met 29 weken en 2 dagen. Een paar uren later om 23:51 was baby George geboren met een gewicht van 1430g.

Snel was George al in een couveuse geplaatst. Hier werd zijn infuusje, de CPAP en de hartbewaking aangesloten en hij is vervolgens naar de NICU gebracht. De volgende ochtend mocht mama buidelen met de kleine man en ze was meteen verliefd op hem.

Na een nacht was George verplaatst naar de post-IC waar de verpleegkundigen en dokters 6 weken voor hem hebben gezorgd. We zijn heel dankbaar voor de fijne zorg van de Radboud UMC. We hebben zoveel lieve verpleegkundigen en dokters ontmoet, die niet alleen voor George gezorgd hebben maar ook voor ons. We zullen nooit vergeten wat ze voor ons hebben gedaan.

Toen George 6.5 weken was kon hij uiteindelijk naar het CWZ ziekenhuis gaan, waar we onze eigen kamer hebben en overnachten kunnen. Eerst moesten we wennen aan de nieuwe plek en we misten de Radboud verpleegkundigen. Nu voelen wij ons hier thuis en genieten we van de extra tijd met George. Hier ook zijn de verpleegkundigen lief en zorgzaam.

Het is bijna tijd voor George om thuis te komen. Hij krijgt nog steeds saturatie dipjes maar ze worden minder. We duimen dat we over een paar dagen George mee naar huis kunnen nemen en leven met ons gezinnetje thuis te genieten.

We willen alle medewerkers van het Radboud UMC en CWZ heel erg bedanken. Ze hebben deze moeilijke periode makkelijker voor ons gemaakt en we hebben zoveel van hun geleerd.

1 antwoord
  1. Monique
    Monique zegt:

Wat een mooi verslag. Ook wij waren geschrokken toen de bevallingvzich aankondigde en zo vroeg. Dat was zo onverwacht. Gelukkig deed George het al heel goed met zijn 29 weken en de zorg was zo goed voor de baby en de kersverse ouders. Zag dat ze zich, ondanks de zorgen, gesteund voelden door het personeel. Zo’n goede zorg. Nu is George inmiddels thuis en kunnen papa en mamma èn Molly de hond gezellig bij elkaar zijn en genieten. Veel liefs van een kersverse oma en Hans.