Evy prematuur 30 weken placenta previa

Evy

Evy prematuur 30 weken placenta previa

In het Spaarne ziekenhuis Hoofddorp heb ik Evy op de foto mogen zetten. Ook haar broertje Ryan was er eventjes bij en gaf Evy graag een kus voor de foto. Evy mocht lekker in bad, buidelen en zelf een fles drinken. Dat deed ze al best netjes! Ze was ook lekker om zich heen aan het kijken. Een heel mooi en tevreden meisje met lieve ouders en een lief broertje…ik wens jullie als gezin veel geluk met elkaar!

*************

De ouders:

Al snel in mijn zwangerschap kwamen we erachter dat ik placenta previa had. De artsen hadden mij al gewaarschuwd dat na de 20 weken er bloedingen kunnen zijn en mocht dat voorkomen dan moest ik meteen opbellen en langs komen. Vanaf week 25 is het komen en gaan naar het ziekenhuis met verschillende bloedingen. Kleintjes maar ook zulke grote dat ik met de ambulance wordt afgevoerd. Dat was ook heel heftig voor het thuisfront. Dan wel thuis, dan weer weg en mijn oudste zoon vroeg als ik thuis was dagelijks of ik nog wel thuis zou zijn een dag later of dat ik dan weer in het ziekenhuis lag. Het was hartverscheurend om hem steeds te moeten uitleggen dat ik niet wist wat er ging gebeuren.

Uiteindelijk met week 33 had ik zo’n heftige bloeding dat de gynaecoloog zei: “het is nu klaar we gaan haar halen”. Ik lag al in het ziekenhuis en had ook lichte weeënactiviteit. Gelukkig hadden we bij een eerdere opname al de longrijping gedaan. Om 2.14 uur in de nacht werd onze kleine meid geboren. Met een gewicht en lengte van 2220 gram en 44 cm had ze voor haar aantal weken al aardig ‘spekjes’opgebouwd.

Gelukkig was ze meteen stabiel en mocht ik haar al meteen knuffelen.

Na een dag mocht ze al naar een warmte bedje en na een week lag ze al in de wieg. Trotser kon ze ons niet krijgen. Maar helaas is ons kleine meisje nog niet zo sterk dat zij haar voedingen zelf kan drinken. Deze krijgt ze nog dagelijks via de sonde en een aantal keren per dag wordt de fles aangeboden. Het gaat wel beter maar we zijn er voorlopig nog niet.

De foto’s die zijn gemaakt door stichting Earlybirds laten ons zien dat we trots mogen zijn op wat we hebben en dat we als gezin een zware tijd hebben meegemaakt maar dat het nu tijd is om te genieten. Later zullen we met Evy terug kijken naar een mooie reportage van een heftig maar mooi begin van haar leven.

Groetjes, Frank en Nancy

1. peggy
    peggy zegt:

Wauw voor een groot deel ons verhaal! echt kl*te zon placenta praevia. Ons manneke is uiteindelijk al met 28 weken geboren.
    Wat fijn dat jullie meisje zon mooi gewicht had en het zo goed doet. Veel geluk en geniet van je knapperd.

2. WilmA
    WilmA zegt:

Gelukkig gaat het steeds beter, nu hopen dat Evy snel haar eigen flesje leeg drinkt. En jullie samen rust krijgen en kunnen genieten van jullie kinderen.