Corne prematuur geboren 26 weken

Corné

Corne prematuur geboren 26 weken

Op vrijdag 27 mei gingen wij voor controle naar Sint Jansdal Ziekenhuis in Harderwijk. Hier waren we na de operaties onder controle. De gynaecoloog gaf na onderzoek aan dat het raadzaam was dat we in de week daarop nog voor controle naar Isala Ziekenhuis in Zwolle zouden gaan. Op dinsdag 31 mei hadden we daar een afspraak. Na zowel een in- als uitwendige echo gaf de gynaecoloog aan dat hij dit met ons wilde bespreken. Mijn baarmoeder mond was aan het verstrijken. Ook had ik ontsluiting. Dit zou gevaar op kunnen leveren voor ons kindje. Na het gesprek werd ik opgenomen op de afdeling verloskunde. Omdat we nog geen 24 weken zwanger waren konden ze niks voor ons kindje doen als de bevalling zich zou aandienen. Dit was een onzekere tijd. We hebben veel gesprekken gehad met artsen. Er moesten beslissingen genomen worden die je eigenlijk niet kon nemen. De artsen respecteerden onze wensen.

Met 24 weken kreeg in longrijpingsprikjes. Ik werd overgeplaatst naar de afdeling OHC. Hier heb ik nog 2 weken doorgebracht. Dagelijks werd er een CTG gemaakt. Met het kindje ging alles goed. Zelf had ik ook geen merkbare klachten. Dat maakt de opname niet gemakkelijk. Met 25,5 week kreeg ik weer de longrijpingsprikjes en weeën remmers.

Maandagavond 20 juni ging Erik zoals gewoonlijk weer naar huis. Om 22.30 voelde ik dat het anders was dan daarvoor. Er werd een echo gemaakt en ze zagen dat ik 4 cm ontsluiting had. Verder konden ze niet aangeven dat de bevalling zich aan zou dienen.

Op dinsdag 21 juni om 00.30 ging het doorzetten en heb ik de verpleging gebeld. Na een echo was zichtbaar dat ons kindje in stuitligging lag en er een beentje door het geboorte kanaal kwam. Gelukkig waren de vliezen nog niet gebroken. De enige optie was een keizersnede. Nadat ik Erik om 01.02 uur wakker gebeld heb is Corné met een spoedkeizersnede geboren. Erik was op tijd voor de opvang.

Corné is na een zwangerschap van 26 weken en 2 dagen op 21 juni 2016 geboren. Hij woog 820 gram. Hij was heel ziek omdat hij een virus op zijn longen heeft. Hierdoor hadden de longrijpingsprikjes niks gedaan. Hij kreeg allerlei medicatie. Heeft aan de beademing gelegen. Krijgt zijn voeding via een sonde. Heeft 7 keer een bloedtransfusie gehad. Heeft een hersenbloedinkje in kleine hersenen gehad. We weten nog niet wat de restverschijnselen zullen zijn. Hij is inmiddels gegroeid naar 1470 gram. Vanmorgen is Corné over gegaan naar de CPAP ondersteuning.

Het is een dapper vechtertje. We genieten van hem. Hij is zo sterk dat hij zijn hoofd op kan tillen en kan draaien. Je smelt als je hem ziet lachen. Hij heeft ons leven verrijkt.

Wij willen Janneke Bakker heel hartelijk bedanken. We waarderen het werk dat zij volledig vrijwillig doet. Ze heeft een stukje van deze periode op de foto mogen zetten. We zien uit naar de foto’s. Ook willen we Monique Louter bedanken voor de vrolijke gehaakte Nicu en Birdje. Deze wachten op hem voor als hij thuis mag komen.

Erik, Nely en Corné Mouw

1. Melinda
    Melinda zegt:

Een ontroerend verhaal, ik wens jullie als papa en mama en jullie kleine sterke mooie zoon heel veel gezondheid geluk en liefde toe in de toekomst.

2. Chantal
    Chantal zegt:

Heel veel sterkte en geluk toegewenst onze zoon Noud is geboren met 24.5 weken zelfde verhaal ook 4 cm ontsluiting noud in een stuit en voetje uit geboortekanaal alleen dan natuurlijke bevalling en noud woog 800 gram. Bijzonder zo hoor je er nooit wat van en zo hebben veel om je heen hetzelfde ervaren een enorm spannende angstige en slopende tijd vol liefde emotie en angst… geniet Van jullie wondertje want wondertjes bestaan.

• Naara
      Naara zegt:

Whats in the name… Onze Naud is ook in stuit gekomen via de natuurlijke weg, bij 25+5. Hij was alleen zo snel dat ik net aan de drempel van t (gewone) ziekenhuis heb gehaald… (Hij heeft al wel een oudere broer en zus, dus daardoor ging t waarschijnlijk extra snel.