Evy

De ouders:

Met 32 weken 6 dagen is Evy onverwacht geboren. Na twee dagen op de couveuseafdeling kreeg ik van de verpleging een folder over stichting Earlybirds. Ze vertelden dat een fotograaf mooie foto’s maakte, wat een leuke herinnering voor later is. Ik heb de folder aangenomen maar terug op mijn kamer gelijk weggegooid. Ik kon me niet voorstellen dat je goede foto’s wilt hebben van zo’n poppenkast. Zelf maakten we wel foto’s, dit vond ik voldoende. Toen ik een week later foto’s aan het terugkijken was zag ik dat ik eigenlijk alleen Evy zag en het ‘gedoe’ eromheen niet. Toen heb ik opgezocht wat stichting Earlybirds eigenlijk doet. Ik heb ons alsnog aangemeld. Je hoeft (gelukkig) niet te poseren maar er wordt vastgelegd wat je doet. We zijn erg blij dat we het gedaan hebben.

*****************

De fotograaf:

Woensdag 11 november ging ik op pad voor Earlybirds en mocht ik naar het ziekenhuis in Dirksland waar ik mijn allereerste reportage heb gemaakt. Nu ontmoette ik Evy en haar lieve ouders.

Lieve Evy wat ben jij een prachtig meisje. Papa en mama mochten jou voor het eerst zelf in bad doen, en dat was natuurlijk genieten. Na het badje lag je heerlijk bij mama op schoot en dronk je je flesje helemaal leeg. Schoon na het badje, vol van je flesje en moe na het knuffelen was het weer tijd om lekker te gaan slapen.

Perry, Laurey en Evy: ik wens jullie drietjes heel veel liefde en geluk toe.

1 antwoord