Evi prematuur geboren met 33 weken, couveuse, badderen, borstvoeding, sonde, buidelen, CWZ

Evi

Van de fotograaf:

Wanneer ik zondagmiddag het kamertje in kom lopen waar Evi en haar ouders verblijven, ligt ze nog heerlijk te slapen in haar bedje. Na een probleemloze zwangerschap kondigde Evi haar geboorte plotsklaps aan in week 33. Ineens begonnen midden in de nacht de weeën en een paar uur later was ze er al, de natuur ging zijn eigen gang. Gelukkig deed de kleine meid het vanaf het begin heel goed en mocht ze in rap tempo van couveuse, naar een warmtebedje.

En nu heeft ze in haar bedje alleen nog een kruik om zichzelf goed op temperatuur te kunnen houden. Wanneer we haar voorzichtig wakker maken en papa en mama haar uitkleden, wassen en in het badje laten zakken, volgt ze alles alert met haar oogjes. Heerlijk ontspannen ligt ze in het water en wanneer ze weer aangekleed is, heeft ze ook nog energie om te drinken aan de borst. Het laatste beetje voeding geeft mama haar bij met de sonde terwijl ze heerlijk bij papa in slaap valt.

Lieve kleine meid, wat doe je het super, zo klein als je bent!