Dexx prematuur geboren met 32 weken en 5 dagen, keizersnede, longrijping, buidelen, couveuse, nicu, MMC Veldhoven, sonde

Dexx

Van de ouders:

Op 5 augustus om 13:16 zijn wij de ouders en trotse grote broer geworden van Dexx Meulendijks.

Na al vanaf week 27 in de zwangerschap op de OHC in Veldhoven te zijn opgenomen vanwege jouw hartslag die te hoog was met regelmatig een dip, hebben de artsen besloten dat het met 32+5 echt niet langer meer gerekt kon worden. Je bent middels een keizersnee geboren want een natuurlijke bevalling zou je niet meer aan kunnen en zou uiteindelijk ook uitdraaien op een keizersnee. Wat had je een sterke start met een Apgarscore van 10! Je had ook een heel mooi gewicht van 2640 gram. Mama kreeg jou even bij zich en papa bleef daarna meteen bij jou, ooh wat waren wij op slag verliefd op jou zeg.

Na een uur stortte je helaas volledig in. Je had een infectie en zeer onrijpe longen terwijl mama al 2x longrijpingsspuiten had gehad. Dit zorgde ervoor dat het ademen en je zuurstof niet vanzelf gingen dus werd je flink beademd en je werd in slaap gebracht. Dit zodat je het snelste weer beter kon worden.

Wat waren jouw mama en papa bang, vooral ook omdat jouw grootste broer helaas op de nicu was overleden 7 jaar geleden omdat hij te ziek was. Maar jij liet zien hoe sterk je was en hoe graag je bij papa en mama wilde zijn.

Mama mocht jouw pas na 3 dagen aanraken wat ze heel moeilijk vond maar alles om jou zo snel mogelijk beter te maken. In de 2 weken die volgde ging mama 2x per dag met je buidelen, zat ze de hele dag op je kamer en ook jouw papa deed wat hij kon voor jou. Ook grote broer Livay kwam regelmatig even kijken en had meteen met de eerste keer jou zien ontzettend veel liefde voor jou❤️

Als je honger had, je lag niet lekker of had een vieze broek liet je je maar al te goed horen, hierdoor kreeg je de bijnaam; Hooligan van de afdeling. Maar dat zorgde er alleen maar voor dat je nog harder je best ging doen??

Na 2 weken hard werken ging je voor het eerst in bad waarna je je eerste kleertjes aan mocht en daarna in een bedje in plaats van die grote couveuse. Die dag ging je zelfs van de Nicu naar medium care, wat een hele grote opluchting was voor papa, mama en Livay.

Nu kon ook het oefenen met aan de borst drinken beginnen, hier zijn ook nog foto’s van gemaakt omdat je dat al zo goed kon. De dag daarna kwam Early Birds foto’s maken van jou. Wel nog met highflow maar we mochten zelfs halverwege de foto’s even zonder proberen. Wat deed jij dit goed zeg onze sterke Dexx. We hopen dat we snel naar huis mogen maar eerst moet je nog wat groter groeien en zelfstandig kunnen drinken. Maar lieverd als ik kijk hoe goed je dit tot nu al gedaan hebt, komt alles helemaal goed

Lieve mensen van de Nicu dankjewel voor het goede begeleiden van ons en Dexx. Dankzij jullie is Dexx sterk genoeg om binnenkort mee naar huis te mogen. Jullie zitten in mijn hart!

Lieve Mieke hartelijk dank voor de mooie foto’s, ze betekenen erg veel voor ons❤️

—————————

Van de fotograaf:

Lieve Dexx, wat een kanjer ben je! Lief én sterk. Toen ik je mocht fotograferen mocht je al wennen zonder flow. Je gaat goed ventje, nog even en je ligt in je eigen bedje.

Alle geluk en gezondheid voor jou hele gezin en een heel mooie toekomst samen.
Lieve groet en een knuffeltje, Mieke.