Esmay prematuur 25 weken UMCG

Esmay

Esmay prematuur 25 weken UMCG

Het verhaal van Esmay
Een prachtig, mooi, pril prinsesje,… zeer welkom en heel geliefd!

Het verhaal achter dit prille geluk is intens, rauw, een periode van bezinking en acceptatie…

‘Mijn zwangerschap werd mij ineens afgenomen…, onze roze wolk klapte uit elkaar’. Mama Mariaan had zo graag nog 15 weken langer willen genieten van het getrappel van Esmay. Ook papa kon haar sinds een weekje voelen!
‘Ineens stonden we als nieuwbakken ouders langs de zijlijn toe te kijken, we voelden ons geen ouders’… ‘Hoe klink jij?’, fluistert ze tegen haar meisje, als één van de naast gelegen kindjes een huiltje laat horen. Huilen deed Esmay (nóg) niet, ze was zeer tevreden en trakteerde ons op lieve lachjes!

Zo klein zo pril,
En toch al zo’n sterke wil!

Zomaar wat emoties op de neonatologie van het UMC in Groningen. Wat ben ik dankbaar dat ik dan heel even een lichtpuntje kan brengen. Esmay werd geboren met 25 weekjes en woog 740 gram. Ze doet het goed! Een dametje met een sterke wil. Zomaar één van haar pluspunten! Hopelijk mag ze binnenkort naar Zwolle, zodat ze al dichter bij haar papa, mama, grote zus Cherish (14) en broer Justin (9) mag zijn.

Liefs Rolinka