Noud prematuur 24 weken UMCG high care

Noud

Noud prematuur 24 weken UMCG high care

Vrijdagmiddag 13 mei 2016 mocht ik een Earlybirds reportage maken van Noud in het UMCG. Toen ik aan kwam bij de afdeling vingen de papa en mama van Noud mij op en praten we eerst even over hoe het met hun en met Noud ging, ze ontvingen een magazine en natuurlijk een gehaakt earlybirdje.

Nadat de verpleging de overdracht had gedaan gingen we de afdeling op en zag ik prachtige Noud voor het eerst, hij lag lekker op zijn buik te slapen. Wat een mooi mannetje en wat doet hij het goed. Noud is geboren met 24 weken en 5 dagen. Mama had buikpijn en had zo’n vermoeden dat het niet klopte. Eerst werd er gedacht aan harde buiken maar toen de buikpijn heel erg werd en de krampen om de 15 minuten kwamen wist mama genoeg, dit zijn weeën!

Papa en mama vinden het net een achtbaan, Noud die veel te vroeg geboren is, medicatie, beademing, Ronald mc Donald huis, heen en weer rijden, er gebeurd van alles. Toch genieten ze van hun mannetje en wat zijn ze trots!

Ik maak wat foto’s van Noud in zijn couveuse en dan krijgt Noud een schone luier en mag hij bij mama buidelen. Dit keer is het mama’s beurt en mag papa het bedje verschonen, de volgende keer is het weer anders om. Wat genieten deze papa en mama van hun mannetje, er wordt geknuffeld en lekker tegen hem gepraat. Ik maak foto’s van het buidelen en een paar portretjes van Noud. Als ik weg wil gaan krijgt Noud zijn voeding dus dat leggen we nog gauw vast. Daarna laat ik papa en mama lekker alleen verder genieten van hun prachtige mannetje.

Ik wens jullie heel veel geluk  en heel veel mooie momenten samen.

*******************

De ouders:

6 april 2016 werd heel onverwachts onze zoon Noud geboren met 24 weken en 5 dagen hij woog maar liefst 800 gram en 31 cm.

Noud ademde gelukkig in het begin zelf maar al gauw werd dit hem te zwaar waardoor die aan de beademing kwam. Hier heeft hij zo’n 14 dagen aan gelegen. Daarna is die over gegaan op de cpap. Zijn longetjes zijn een groot aandachtspunt en we leefden van dag tot dag. Een enorm spannende periode breekt aan. We hadden nog zo veel plannen: mijn buikje begon net te groeien en we waren wat bezig met spulletjes te kopen maar dat dit zou gebeuren had niemand zien aan komen!

Vanaf dag 1 hebben we gezegd: Noud is een vechtertje en dat is hij zeker, Noud heeft ons heel goed laten zien wat hij wil en dat hij er voor vecht en ook wij vechten voor Noud, zodat wij straks als gezin lekker naar huis kunnen.

Het is met ups en downs gegaan en je wordt ontzettend geleefd, je hebt niet in de gaten dat het leven van de mensen om je heen door gaat. Veel verdriet angst… Blijheid en onzekerheid…

Maar wij kunnen zeggen dat wij enorm trots zijn op ons kleine mannetje en ons geen moment meer kunnen voorstellen zonder Noud!!

Noud heeft 8 weken in het UMCG op de neonatologie gelegen en ligt nu op de high care.

Lieve Noud, papa en mama zijn super trots op jou xxx

En ook zijn wij erg blij met de foto’s van de shoot. Zo hebben wij toch een beetje een mooie herinnering aan deze hectisch periode.

1. Marije
    Marije zegt:

Respect voor jullie chantal!! Hopelijk zijn jullie gouw met zijn 3tjes thuis! En kunnen jullie hopelijk in de toekomst het “gewone” leven weer oppakken en zien we je gouw terug op de kinderopvang!!