Erik prematuur geboren met 34 weken en 3 dagen, Diakonessenhuis Utrecht

Erik

Erik prematuur geboren met 34 weken en 3 dagen, Diakonessenhuis Utrecht

Ouders:

Wat was het een rollercoaster de afgelopen tijd. Erik is net sinds enkele dagen thuis en het begint nu pas in te dalen. Wat een heftige tijd was dat en wat was stichting Earlybirds voor ons een bijzonder lichtpuntje in deze heftige tijd.

Samen met mijn man, ben ik bewust vroeg aan kinderen begonnen omdat in mijn familie aanleg is voor het krijgen van vroeg geboren kindjes. Ik hoopte de dans van vroeggeboorte te kunnen ontspringen door op vroege leeftijd te beginnen. Mentaal was het een zware klap dat onze zoon Erik zich zo vroeg aandiende, met name omdat ik had gehoopt dat dit ook voor een deel met leeftijd te maken had. Dat ik geen invloed had op de familiaire aanleg van vroeggeboortes maakte me verdrietig, met name omdat dit waarschijnlijk van invloed zou zijn op een eventuele tweede zwangerschap.

Erik is geboren op zondag 12 november en de vrijdag daarna vrijdag 17 november was het Wereld Prematuren Dag. Onze zorgen als ouders waren wat minder omdat Erik het erg goed deed en als verassing waren deze dag ook nog de fotografen van Stichting Earlybirds er om de prematuurtjes en de ouders op Wereld Prematuren Dag in het zonnetje te zetten.

Hier maakte ik voor het eerst kennis met Tineke. Gelijk was er een fijne klik en wat heeft ze mooie foto’s gemaakt van ons mannetje. Deze dag was voor mij enorm bijzonder omdat ik even de ongemakken van het ziekenhuis vergat. Deze avond zat ik voor het eerst echt op de roze wolk en toen ik de foto’s ontving natuurlijk helemaal. Als moeder ben ik zo enorm trots op Erik en vooral op de groei die hij binnen een week heeft door gemaakt. Deze groei drong pas echt tot mij door na het zien van de foto’s, wat zag Erik er al goed uit en deze dag kon ik daar zo van genieten en schreef ik dit berichtje,

Hoe begin je met het beschrijven van een onbeschrijfelijk gevoel? Degene van jullie die het meegemaakt hebben weten waar ik het over heb. Wanneer je je kindje geboren ziet worden verandert alles. Je realiseert je dat je doel in het leven zoveel meer is dan enkel en alleen leven voor jezelf en je realiseert je dat je een geheel nieuw doel hebt en dat je de dromen en wensen wilt vervullen van deze kleine man. Dat jij in mijn leven bent gekomen voelt als de grootste vervulling en met de liefde voor je vader aan mijn zijde maakt dit alles compleet. Ik kan niet wachten op de avonturen die ons als familie te wachten staan.

Wat ben ik Tineke dankbaar voor dit roze wolk gevoel in tijden waar deze wolk ook echt vaak grijs kleurt en het zijn tijden die ik mede dankzij het bezoekje van de Stichting Earlybirds en de goede zorgen van de verpleging op de afdeling van het Diakonessenhuis nooit zal vergeten.

Fotograaf:

Op Wereld Prematuren Dag mocht ik o.a. in het Diakonessenhuis een aantal prematuur geboren kindjes vastleggen waaronder Erik er een van was. De ouders van Erik waren ontzettend enthousiast en blij dat we er die dag waren om foto’s te nemen. Ik kon zelfs een paar foto’s maken van het eerste badje van Erik! Superleuk was het natuurlijk toen ik een weekje later de reguliere Earlybirdsreportage van Erik mocht maken. Fijn om te merken dat het werk van Earlybirds ook zo gewaardeerd wordt!